Dag 3 Sterksel - Zundert - Reisverslag uit Zundert, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 3 Sterksel - Zundert - Reisverslag uit Zundert, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 3 Sterksel - Zundert

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

01 Juni 2012 | Nederland, Zundert

Gisteravond en vannacht zijn er enkele fikse buien gevallen. Die hebben we in ieder geval alvast gehad. Vanmorgen af en toe zelfs de zon gezien. Wel wat kouder, maar droog in elk geval en dat is best lekker. Tijdens het ontbijt weer aardig zitten kletsen met Martin, zodat het al half tien was voor ik op de fiets zat. Eerst weer naar de route gereden. Die volgde vanaf daar allemaal onverharde weggetjes dwars over de hei naar Mierlo. Ik wist niet dat er nog zoveel mooie natuur bestond. Uitgestrekte heide zover als je kon kijken met talloze loslopende schapen. Deze konden niet het gebied uit door de wildroosters, die op vele plaatsen zijn aangelegd.
Na Mierlo over een pad langs het Eindhovens Kanaal helemaal tot Eindhoven. Verder naar Best, waar ik meteen weer even de blog kon bijwerken bij de Mac Donalds.
Na de “koffie” daar na enige tijd weer verder. Het was een klein beetje gaan stippelen inmiddels, maar dat duurde gelukkig niet erg lang, dus kon ik snel weer verder.
Nog zo’n 70 km restte me nog naar Zundert. Het meest van de route ging weer door de bossen en langs het Wilhelminakanaal. Toch erg mooi om hier te fietsen door deze natuur. Na Breda en Rijsbergen nog een stukje zuidwaarts buiten de route en iets na vijven was ik er.
Ik werd alweer op zijn Brabants verwelkomd met een biertje door Margriet en Jan. Zelf ook fervente fietsers, die, zoals Jan me later vertelde, vele verre reizen hebben ondernomen. Daarna even douchen en proberen een overnachting te regelen voor morgen. Het was weer erg moeilijk om een adresje te vinden. Alles vol of, zoals ik vermoed, geen interesse in slechts één persoon. Dat zou eigenlijk niets uit mogen maken. Dat is niet het uitgangspunt van de stichting “Vienden op de fiets”. Op deze wijze gaat het erg de commerciële kant uit. Na enkele vergeefse pogingen, vond ik er een in Arnemuiden. De dame vroeg me om niet voor vijven te komen, wat eigenlijk wel weer goed uitkwam. Morgen weer meer dan 100 km te gaan en nu met tegenwind in Zeeland. Daar waait het bijna altijd en er is weinig beschutting. Maar goed, dan maar ietsie minder snel.
Daarna ben ik het dorp in gelopen en er wat rondgekeken. Zundert is een dorp met plm 25000 inwoners. Dwars door de dorpskern loopt een zeer drukke verkeersweg. Al jarenlang wordt er gesproken over een rondweg. Uiteindelijk schijnt deze er nu te komen. Deze keer naar een pizzarestaurant en een heerlijke pizza gegeten.
Nu zit ik beneden aan de tafel dit verslag te tikken en Margriet heeft koffie gezet. Echte Brabantse hartelijkheid. De weersvoorspelling voor morgen is gunstig, dus kan ik met een gerust gevoel gaan slapen. Maar zien wat de dag van morgen brengt………


Totaal 338
Dag 121
Tijd 6,20
Gem. 19,2
Max. 31,5
Hmtrs 143

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 159928

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: