Dag 1 Druten - Swalmen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 1 Druten - Swalmen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 1 Druten - Swalmen

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

02 Mei 2012 | Nederland, Swalmen

Toen ik vanmorgen naar buiten keek zag ik dat het behoorlijk mistig was. De laatste spullen nog ingepakt en de fiets was er helemaal klaar voor. Eerst een lunchpakketje gemaakt voor onderweg en de tocht kon beginnen. Bij het vertrek was de temperatuur niet hoger dan 10 graden en dus best frisjes. Ik had alleen het nieuwe Mastbergen-jack aan en dat was eigenlijk een beetje te weinig. Maar er van uitgaande dat de temperatuur nog wel zou stijgen in de loop van de dag besloot ik om het zo maar te houden.
Best lekker zo op de vroege morgen, wel weer even wennen aan de zware fiets. Over de van Heemstraweg naar Nijmegen, waar ik onder de Waalbrug de Reitsma-route kon oppakken. Dat ging even iets anders……. Op de Waalkade in Nijmegen hoorde ik opeens een tik en daarna een hard sissend geluid. Jawel hoor, een grote spijker op het midden van het loopvlak erin en aan de zijkant stak hij er weer uit. Zo erg zelfs dat hij tegen het frame aan kwam. De band was natuurlijk meteen helemaal leeg. De fiets op de kant gelegd en het achterwiel er uit dus. In de buitenband zat een flink gat aan de zijkant en toen ik hem weer oppompte voelde je meteen al een bult op die plek. Tjonge, dat was balen zeg. Vooral omdat het een hele nieuwe band was. Toch maar aangereden. Ondertussen belde Nelly Koks al en vroeg me waar ik was. Zij wonen aan de route en was dus een goede reden om even op de koffie te gaan. Daarna weer vertrokken naar Groesbeek, waar ik een fietsenmaker wist. Gelukkig ging dat goed en heb ik daar maar een nieuwe band laten monteren. Hopelijk heb ik het kwantum pech nu gehad.
Best lekker weer geworden intussen trapte ik vrolijk verder en ik moet zeggen, het liep voortreffelijk.
In Wellerlooi het veerpontje over en toen doemde er een dichte grijze hemel op. Het begon te regenen en na flink doortrappen kon ik, nog niet al te nat, in Blitterswijk in een piepklein Kapelletje schuilen. Inmiddels barstte er een hevig onweer los. Het regende zo hard, dat je niet meer dan zo’n 50 mtr ver kon kijken. Ik ben gewoon blijven zitten tot het lichter werd en dat duurde meer dan een uur. Het regenjack en overschoenen aangetrokken en maar weer verder. Na enige tijd brak zelfs af en toe een waterig zonnetje door en dat kwam de temperatuur wel ten goede.
Tegen vijven arriveerde ik in Swalmen, waar ik gister had afgesproken. Er viel mij een erg hartelijk welkom ten deel. Het betrof de Familie Jordan. De gastheer was een gepensioneerde huisarts en ze hadden een prachtige woning. Na me te hebben gedoucht, was het alweer tegen zevenen en ben ik het dorp ingewandeld om iets te gaan eten. Er bleek zelfs een Chinees te zitten. Die kon ik natuurlijk niet voorbij lopen. Na heerlijk gegeten te hebben weer terug naar mijn kamer, waar de gastvrouw me zelfs een kop koffie kwam brengen, terwijl ik dit verslagje zit te tikken. Dat maakt natuurlijk een heleboel goed. Ondanks de slechte start van vandaag is het toch best mee gevallen. De eerst dag zit er op, de kop is er af, de rest zal dan ook wel los lopen, hoop ik maar………………………….

Totaal 126
Dag 126
Tijd 6,01
Gem. 20,9
Max. 52,5
Hmtrs 260

  • 04 Mei 2012 - 17:44

    Nelly:

    Tjonge, wat een vette pech en dat weer op de eerste dag van je grote reis, zo ook in 2010.
    Ondanks dat en het hevige onweer, heb je de dag fijn af kunnen sluiten met een heerlijke chinese maaltijd.
    Verder nog veel fietsplezier en natuurlijk beter weer.

    xxx, grt. Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 160105

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: