Dag 10 Gasselte - Daarleveen - Reisverslag uit Daarlerveen, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 10 Gasselte - Daarleveen - Reisverslag uit Daarlerveen, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 10 Gasselte - Daarleveen

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

08 Juni 2012 | Nederland, Daarlerveen

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt, was het weer de hoogste tijd geworden om te vertrekken. Droog en een klein zonnetje, maar toch het windjack aangetrokken. Voordat we vertrokken nog een hele tijd met Harm gesproken over zijn tuin en eigenhandig verbouwde huis. Een erg handige man, dat heb ik wel begrepen. Uiteindelijk tegen negenen op de fiets en trappen maar. Wind tegen, maar het eerste stuk reden we tamelijk beschut en daarom ging het wel lekker. Rond elven in Emmen aangekomen, hebben we een stop gemaakt voor een kop koffie. Er was markt vandaag. Met de fiets aan de hand zijn we een stuk over de markt gelopen. Daarna weer verder. Na een uurtje begon het recht voor ons grijs te worden en begon het te donderen. Terwijl de eerste druppels vielen en Mariken al stopte om het regenjack aan te doen ben ik toch maar doorgereden. In de verte zag ik een boerderij met daarbij een schuur. Ik ben over het gras die schuur binnengereden en even later kwam Mariken ook. Het werd grijzer en grijzer. Een flinke hoosbui viel er uit de hemel. Ondanks de pessimistische opmerkingen van Mariken, zoals: ”Het trekt helemaal dicht en er komt nog veel meer aan”, ben ik lekker rustig blijven zitten en gewoon afgewacht wat er gebeurde. In de verte zag ik dat het alweer lichter werd en na nog een half uurtje werd het droog. De temperatuur was op dat moment wel met een graad of vijf gedaald, dus de jacks aangetrokken en weer op de fiets gestapt. Na een kwartiertje reden we toch weer onder een blauwe hemel in de zon. Zo zie je maar, na regen komt toch weer zonneschijn.
Even voorbij Coevorden, werd het erg open en moest er flink worden “gestoempt” tegen de wind in.
Om half vijf en 122 kilometer verder, waren we op de plaats van bestemming. We werden verwelkomd met een kop thee door Johanna. Even later kwam Albert ook thuis en hebben we nog even zitten praten over het fietsen en zo. Zij fietsen zelf ook veel en hebben een prachtig onderkomen voor hun gasten. Vanavond moesten zij weg, maar hebben zelfs de houtkachel voor ons aangemaakt, zodat we in hun woonkamer tv konden kijken. Wat een vertrouwen. Geweldig om zo te worden ontvangen. Voor het eten moesten we naar Vroomshoop, 3 km terug gelegen. Met de fiets een peulenschilletje. Na gegeten te hebben weer terug. Johanna had zelfs al onze fietskleding in de wasmachine gedaan en ook nog buiten opgehangen. Die was om half tien zo goed als droog,nog even uithangen binnen, dan kunnen we morgen weer fris en schoon vertrekken. Morgen overnachten we in Geesteren, ongeveer 110 kilometer verder en daarna rest ons nog de laatste etappe naar huis…….

Totaal 1144
Dag 122
Tijd 6,08
Gem. 19,8
Max. 39,5
Hmtrs 181

• 09 Juni 2012 - 11:32

Henny Meutgeert:

Hoi Tonny en Mariken, Nou, jullie hebben denk ik nog geluk gehad qua weer gisteren.,Wij hebben zoveel hagel gehad dat de stoep naast ons huis gewoon wit was.En de tuinbonen en zonnebloemen waren gewoon geknakt door de harde windstoten! En nu is het herfst lijkt het wel. Ja, als het maar droog blijft is het voor jullie oke.,Ik zal duiem!!
    Voorp de laatste loodjes: zet 'm op, hopelijk wordt het morgen beter. In gedachten fietsen we mee (??????).
    Groetjes, Gerrit en Henny