Dag 11 Daarlerveen - Geesteren - Reisverslag uit Geesteren, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 11 Daarlerveen - Geesteren - Reisverslag uit Geesteren, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 11 Daarlerveen - Geesteren

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

09 Juni 2012 | Nederland, Geesteren

Vanmorgen om half acht opgestaan. Johanna had het ontbijt klaargezet voor ons, want zij moesten vandaag al vroeg weg. Koffie en thee konden we zelf zetten en wat er allemaal klaar stond voor ons. Gewoon geweldig, een luxe hotel was er niets bij. Na het ontbijt om half negen vertrokken we. De vlaggen stonden strak bij een windkracht 5. Gelukkig het eerste stuk nog met de wind schuin van achter. Later draaide de route langzaam rechtsom in zuid westelijke richting. Dat was ook de windrichting en op sommige open stukken was het best zwaar om er tegenin te trappen. Op een gegeven moment, midden in een bos, zagen we een horecagelegenheid met terras. Meteen maar gestopt en koffie gedronken. Daarna weer verder tot Enschede. Met om half een al 70 km achter de wielen gingen we naar een Mc Donald’s, waar ik de blog heb bijgewerkt. Daarna werd het best zwaar tegen de wind in. Ondanks dat, waren we om kwart voor vier in Geesteren, waar we onthaald werden met koffie en thee. Daarna douchen en op de fiets naar Borculo om te eten in een restaurant, waar een dochter van de familie werkt. Heerlijk gegeten en snel weer terug, om nog een stuk van de wedstrijd Nederland-Denemarken te bekijken. We zagen Nederland met 1-0 verliezen. Erg jammer. Het zal erg nu moeilijk worden nu om te overleven. Er zal van zowel Portugal als Duitsland gewonnen moeten worden, anders gaat dat niet lukken. We zullen zien hoe het afloopt verder.
Vanavond mogen we bij de familie in de woonkamer de wedstrijd Duitsland Portugal kijken. Erg leuk, op een groter scherm dan op onze kamer te kijken.
Morgen nog ongeveer 100 kilometer te gaan naar huis. Ik heb dan dik 1300 kilometer gefietst in 12 dagen en het gaat prima. Het lijkt of het steeds makkelijker gaat. Dat is natuurlijk logisch, je raakt steeds beter getraind.
Vandaag de hele dag droog weer en morgen zal het nog beter worden en vooral warmer.

Totaal 1259
Hmtrs 260

• 10 Juni 2012 - 18:20

Corrie Raafs:

hallo tony,
    de laatste loodjes,en dan weer thuis
    je hebt het toch maar weer gedaan die kilometers
    ondanks dat je in nederland gefietst hebt toch maar even
    1300km
    alvast proficiat,
    gr corrie

• 10 Juni 2012 - 21:06

Het Wolfje.:

Zo dat gaat de goeie kant op, nog een dag en je hebt weer een flinke trip achter de rug. Nou veel succes voor de laatste dag en hopelijk veel mooi weer en weinig wind.
    Groeten van Hennie en Jan.