Nieuwe plannen... - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Nieuwe plannen... - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Nieuwe plannen...

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

23 Mei 2012 | Nederland, Druten

Na mijn thuiskomst op 11 mei heb ik toch weer wat fietskilometers gemaakt. Dat gaat eigenlijk best goed en heb daarom besloten om toch nog een fietstocht te gaan maken. Ik had wel eens vaker gehoord over "Het Rondje Nederland". Deze fietstocht is uitgestippeld langs de Nederlandse landsgrenzen en volgt bestaande delen van de Landelijke Fietsroutes (LF-routes). Totale afstand bedraagt 1300 km.
Op woensdag de 30e heb ik nog een afspraak bij de arts. Ik wil dan de volgende dag vertrekken. Natuurlijk wel een beetje ter compensatie van mijn afgebroken Rome-reis.
Het startpunt is op het treinstation Arnhem, maar je kunt de route natuurlijk op elk willekeurig ander punt oppakken. Ik wil dan ergens tussen Nijmegen en Gennep de route oppakken. Overnachten wil ik dan in "Bed and Breakfasts" aangesloten bij "Vrienden op de Fiets". Nu de komende week nog wat trainings-kilometers maken dan zal het best lukken.....

  • 23 Mei 2012 - 11:52

    Wichert:

    Beste Tonny

    Goed te horen dat je weer op de fiets kruipt. Een advies wil ik je toch geven. Niet meer dan 90 km per dag !!!! Ik was gewoon geschrokken van de afstanden die je per dag aflegde. Ik kreeg pas een tip van ervaren fiets collega. Tot 80 is het leuk daarna is er geen ..... meer aan. Ik noem niet wat hij op de stippen zei maar goed verstaande heeft half woord nodig. toch?

    Veel plezier en ik blijf je volgen

    Wichert Sinke

  • 23 Mei 2012 - 12:18

    Arnold:

    Zou ik toch even langs het buurtschap Rome fietsen, bij Rossum in de buurt.
    Succes.
    Gr. Arnold

  • 23 Mei 2012 - 13:00

    Arie En Willy:

    Goed te horen dat je toch weer een tocht gaat maken. Ga je ook hoppen over de Waddeneilanden? Als je weer in Zeeuw-Vlaanderen bent en het gaat lekker (ik neem aan dat je tegen de klok in fietst), denk dan ook aan de Vlaanderenroute voor wat extra kilometers. We hopen dat ons internet de komende maanden voldoende goed is om je te kunnen volgen. Train vooral niet te veel. Voor een langere toertocht bouw je de conditie wel op tijdens de tocht (hopen wij zelf trouwens ook). En geniet van de omgeving, het fietsen gaat dan wel vanzelf.

    Een fijne tocht gewenst,

    Arie en Willy

  • 23 Mei 2012 - 14:19

    Rob Van Leeuwen:

    Mooi dat je de draad weer oppakt.
    Veel plezier en beter weer.

    Grt, Rob & Tonny

  • 23 Mei 2012 - 18:59

    Corrie Raafs:

    hallo tonny als je in de buurt van weert of door weert komt bel dan even
    wil kennis maken onder een koffie of thee of ander nats

  • 23 Mei 2012 - 21:03

    Wout:

    Hallo Tonny leuk dat je toch weer gaat fietsen, hopelijk beter weer,
    Ik wenst je een goede en een moie reis, en kijk uit he'
    Want we kunnen je niet missen met het biljarten, ha-hahaaha

    Goede reis en geniet er maar van.
    Gr.Wout

  • 26 Mei 2012 - 07:25

    Saagstree:

    Goed om te horen dat het weer goed met u gaat ik zelf ben in 2009 naar Santiago d C gefietst en in 2011 naar Rome.
    Ook in ga dit jaar een aangepast Rondje Nederland fietsen ik vertrek op 6 Juni ga dan via Texel om de catamaran race de Ronde van Texel te volgen op 9 Juni ga dan via Vlieland weer naar Harlingen.
    Ga dan niet naar Groningen maar ga langs het wad naar Delfzijl en dan naar beneden kom dan bij Emmen weer op de LF route, Ook ga ik vanaf Roermond naar Maastricht en daar vandaan weer terug naar Einhoven om daar de lf route weer op te pakken.
    Ik wilde echt zoveel mogenlijk de de totale grens van Nederland volgen.
    Ik start in Maarssen en begin in Zandvoort aan het ronje dus we zullen elkaar niet onderweg treffen maar ik hoop dat je wel een verslag gaat maken zo dat we u kunnen volgen.
    Doet u rustig aan en een mooie tocht toe gewenst.
    Pelgrim Klaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 159959

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: