Dag 4 Zundert - Arnemuiden - Reisverslag uit Arnemuiden, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 4 Zundert - Arnemuiden - Reisverslag uit Arnemuiden, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 4 Zundert - Arnemuiden

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

02 Juni 2012 | Nederland, Arnemuiden

Geslapen als een os vannacht. Slechts één keer wakker geweest om half vijf vanmorgen. Daarna schrok ik om half acht weer wakker. Moest ik me nog haasten ook. Het ontbijt stond al klaar voor me.
Een erg royaal ontbijt, alweer….. Het houdt niet op. Toen ik heerlijk zat te smikkelen kwam Jan ook beneden. “Hij is een “lang-slaper”, aldus Margriet. Jan ging meteen aan de slag om mijn fiets buiten te zetten. Wat een service toch weer hè? Nog een tijdje met hen zitten kletsen, ook over de stichting “Vrienden op de Fiets”. Zij zijn al sinds het jaar 1991 hierbij aangesloten. Ik had verteld dat ik gister een adres had gebeld voor een overnachting. “Bent u alleen”, werd mij gevraagd, waarop ik bevestigend moest antwoorden natuurlijk. “Dan kan het niet” was het antwoord. Jan werd hier een beetje nijdig om. Volgens hem is dat niet de gedachte die het lidmaatschap voorstaat. Op die manier wordt het toch een commerciële zaak. Hij zei me dat ik het vooral moest melden, hij zal dat in ieder geval ook nog doen. Deze B&B ’s horen niet thuis in de stichting.
Daarna afscheid genomen en op de fiets gestapt in een stralend zonnetje. Wat een geluk, er was al vanaf afgelopen donderdag regen voorspeld, maar op enkele druppels na, heb ik prachtige fietsomstandigheden gehad. Vandaag de hele dag mooi weer zo rond de 20 graden, heerlijk. Na een uurtje of twee reed ik de provincie Zeeland binnen. Wat een verschil in landschap is dat zeg. Van de beschutte paadjes over bos en heide nu een weids landschap. Toch viel het me erg mee met de route. Deze volgde slingerend langs de Noordoever van de Westerschelde mooie kleine weggetje, die vaak prima beschut zijn door de dijk of stukjes bos. Heel anders nu. Je kunt de zeeschepen goed bekijken, als ze over de Schelde van Antwerpen richting zee varen en omgekeerd. Een erg mooi gezicht. Ik had afgesproken dat ik pas na vijven in Arnemuiden zou arriveren. Het liep echter zo goed dat ik vele malen ben gestopt in de plaatsjes, waar ik voorbij kwam. Dat heeft ook wel iets. Het fietsen gaat me nu erg makkelijk af. Wat wil je ook, alles vlak hier. Niks klimmen, dat scheelt heel veel natuurlijk. Om 4 uur was ik desondanks in Arnemuiden. Ben het dorpje eerst even rond gefietst en daarna aan het kanaaltje op een bankje gaan zitten. Om vijf uur naar de B&B. Allereerst werd ik weer uitgenodigd om iets te drinken. Daarna de fiets in garage gezet en de tassen naar boven gebracht. Wow, een slaapkamer plus een zitkamer met tv en pc met internet. Die pc was met wifi op het internet aangesloten, maar ze wisten de beveiligingssleutel niet, dus moet ik eerst het verslag maken en op een usb stick zetten. Daarna kan ik het dan, hopelijk, plaatsen.
Om zeven uur het dorp in om te eten. Slechts twee snackbars waren er, dus vette hap vandaag.
Toen ik terug kwam kreeg ik alweer koffie. Daarna toch maar naar boven gegaan, want door al die bezigheden kom ik noch in tijdnood te zitten. Het voetbal van vanavond ook niet gezien. Toch een hele verplichting om elke keer weer een verslag te maken. Intussen het weerbericht gezien en dat belooft weinig goeds voor morgen. Vanaf vannacht zal het gaan regenen volgens de voorspellingen en morgen de hele dag buien. Nou, ik zal het wel zien, die eerste vier prachtige fietsdagen neemt niemand mij nog af. Ik heb een adresje gevonden in Hellevoetsluis voor morgenavond, dus dat zijn weer ongeveer 110 km…….

Totaal 454
Dag 116
Tijd 5,40
Gem. 20,3
Max. 35,5
Hmtrs 190


  • 02 Juni 2012 - 21:04

    Het Wolfje.:

    Tonny het gaat geweldig met fietsen en op deze manier zie je ook nog iets van ons land. Hopelijk heb je morgen ook weer heel behoorlijk weer en is het niet zo .....dan maar denken.....het meeste vals er gelukkig naast. Dus veel sterkte voor morgen. Groeten van Hennie en Jan.

  • 03 Juni 2012 - 05:52

    Tars:

    Ha Tonny,
    goed te lezen dat je weer op de fiets zit. Johannes is weer thuis dus jou nieuwe reis is een mooi vervolg om te volgen. Goeie reis en geniet van ons mooie Nederland. (hoewel je het mooiste stukje op een haar na gemist hebt deze keer...)
    Tars uit Sint Anthonis

  • 03 Juni 2012 - 06:34

    Nelly:

    Hoi, hoi,

    Leuk om zo iedere dag weer gastvrij te worden ontvangen. Echt een verwennerij.
    Hopend dat je ook de volgende dagen van de reis zult genieten, al zal het weer wat minder mooi zijn.
    Desalniettemin trap vrolijk verder.
    Tot horens maar weer.

    Groetjes xxx


  • 03 Juni 2012 - 06:47

    Pelgrim Klaas:

    Wat een lekker gevoel als je zo op de fiets zit en je voelt zelf dat het goed, gaat lees je verslag aandachtig .
    Ik vertrek as. Woensdag voor mijn aangepaste rondje Nedrland woensdag morgen fiets ik van Maarssen naar Zandvoort en Start daar het rondje maar ik blijf het weekend op Texel en ga via Vlieland weer naar het vaste land.
    Ik wil echt helemaal de grens volgen tot oost Groningen en ook volg ik de grens in Limburg helemaal rond er is een kleine kans dat we ons ergens treffen.
    Ik wens je nog veel; fiets plezier .
    Pelgrim Klaas

  • 03 Juni 2012 - 07:14

    Jan:

    Hallo Tonny,

    Zo te lezen gaat het goed, je fietst gemakkelijk en lekker eten en drinken.
    Alleen de weergoden werken nu even niet mee, hier is het vannacht al gaan regenen.
    Veel sterkte voor de komende dagen en groetjes vanuit Druten.

  • 04 Juni 2012 - 07:57

    Henny Meutgeert:

    Hallo Tonny,

    Ik merk aan je verslagen dat het weer helemaal goed zit met je! Geniet ervan! Ook als het mocht gaan regenen. Wij hebben hier onze portie wel weer gehad. Hebben zelfs gisteravond de open haard lekker aan gemaakt, want het was echt koud! Maar ja, als jij fietst word je wel warm, nietwaar? Wat oneerlijk dat je als 1 persoon moeilijk een overnachting kunt vinden! Niet sportief voor de club Vrienden op de fiets. Jammer. Maar houd vol Tonny! We blijven je (op papier) volgen!
    Groeten vanuit Giethoorn, Gerrit en Henny

  • 04 Juni 2012 - 08:25

    René, Den Belg:

    Hallo Tonny,

    Fijn je weer op de fiets te weten en te lezen hoe prima het dit keer gaat. Mijn reactie op het einde van je reis rome gezien? Wij blijven je volgen man.

    Houwdoe!
    René

  • 04 Juni 2012 - 16:28

    Bert En Hannie:

    Het fietsen gaat weer goed, hebben we begrepen.
    Wat betreft het weer is het wat minder geworden.
    Gisteren de hele dag en vandaag ook weer buien.
    Zijn benieuwd naar je volgend verslag, hoe je al die regen hebt ondergaan.
    volgens de berichten wordt het langzaam beter.
    Zie in ieder geval je eigen droog te houden. Succes!
    Bert en Hannie vanuit Winterberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 159942

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: