Dag 6 Hellevoetsluis - Zandvoort - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 6 Hellevoetsluis - Zandvoort - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 6 Hellevoetsluis - Zandvoort

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

04 Juni 2012 | Nederland, Zandvoort

Gisteravond erg laat geworden. Jan ging nog koffie zetten toen ik terug kwam van de stad. Veel praten, wel ontzettend leuk natuurlijk, maar ik moest ook nog mijn verslag schrijven. Uiteindelijk ging ik er om half twaalf in. Hoog tijd, dat was goed te merken. Geslapen als een marmot. Omzeven uur opgestaan, want ik hoorde Jan al bezig beneden. We hebben samen ontbeten. Dat had ik hem gevraagd gister. Konden we nog wat kletsen. Intussen regende het pijpenstelen. Maar goed, ik had vandaag 100 km te gaan tot Zandvoort. Om half tien vertrok ik. Eerst weer 8 km terug naar de route en daarna richting Maasvlakte. Op de Maasvlakte ging de route via een veerdienst naar Hoek van Holland. Op de Maasvlakte had ik de wind vol tegen, waardoor het wel hagelstenen leken. De armen door het stuur gestoken was het echt stoempen. De snelheid bedroeg op die momenten slechts 10 à 12 km/u . met een temperatuur van 8 graden was ik koud tot op het bot. Om 11.15 kwam ik bij het veer aan. Op de dienstregeling zag ik dat om 11.26 de speedferry zou vertrekken. Mooi op tijd dus. Op de ferry kon ik heerlijk in een verwarmde ruimte zitten. Meteen het regenjack binnenste buiten op de verwarming gelegd, zodat het mooi kon drogen. Na ongeveer 20 minuten was ik in Hoek van Holland en kon ik mijn weg weer vervolgen. Nog altijd in de regen, dat wel, maar over het algemeen enigszins beschut. Een groot verschil met het eerste gedeelte van vandaag. Om één uur, toen ik even een tussenstop maakte in Monster, belde Mariken dat ze uit Ewijk vertrokken. Twee uur later troffen we elkaar in Katwijk op de boulevard. Alsof het zo moest zijn, de regen stopte. Het was toen nog een kleine dertig kilometer naar Zandvoort. Ik had afgesproken met de gastvrouw dat we na half zes zouden aankomen. Eerst dus maar even de stad rondgereden voordat we er heen gingen. De fietsen konden in het schuurtje en daarna alles naar boven gesjouwd. Heerlijk gedoucht en daarna zijn we het centrum ingelopen om wat te gaan eten. Tegen achten waren we weer terug. Op de kamer was een tv, dus we konden lekker languit tv kijken. Ook had ik de code voor wifi gekregen van de gastvrouw. Natuurlijk erg fijn, zodat ik nu de blog mooi kan bijwerken en mijn mail checken enz enz.
Vandaag heb ik geen enkele foto genomen door het slechte weer. Mariken heeft er enkele genomen, die ik nu ook plaats. Het is alweer half elf geworden en de hoogste tijd. Morgen naar Stroe. Ongeveer 110 km. De voorspellingen zijn gunstig, dus hopen we op tijd daar te zijn…………..

Totaal 685
Dag 01
Tijd 5,50
Gem. 17,2
Max. 54,5
Hmtrs 320

  • 04 Juni 2012 - 21:28

    Het Wolfje.:

    Tonny hopelijk zie je de rest van de maand geen regen meer en voel je ook weinig wind zodat je de rest van de reis echt kan genieten. Dus maar weer op naar de dag van morgen. veel sterkte onderweg. Groeten van Hennie en Jan.

  • 05 Juni 2012 - 09:26

    Bas:

    Een rondje Nederland met Hollands weer, wat wil je nog meer ;-)

    Afgaande op de foto's is het toch wel erg mooi in Zeeland, ook langs de kust in Zuid en Noord holland zal het mooi fietsen zijn. Geniet er lekker van, denk er aan pa: het is vakantie, niets moet!

    Veel plezier komende dagen en bel zodra je Arnhem in het vezier hebt!

  • 05 Juni 2012 - 15:46

    Jan:

    Hallo, je bent alweer een mooi eindje onderweg, met echt Hollands weer.
    De vooruitzichten betreft het weer zijn ook niet al te gunstig.

    Maar tussen de buien door, zal het droog zijn!!!

    Groetjes vanuit Druten ook aan Marike.

    J.d.V.

  • 05 Juni 2012 - 16:13

    Wilhelmien:

    Hallo jongen.
    Het gaat wel lekker geloof ik.Weer gaat wat beter worden,zo heel warm is ook niet prettig.
    Waar is het beertje gebleven?Moest hij nu thuis blijven?
    Succes en tot schrijfs.Lieve groet uit R.Dam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 159954

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: