Dag 7 Zandvoort - Stroe - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 7 Zandvoort - Stroe - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 7 Zandvoort - Stroe

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

05 Juni 2012 | Nederland, Stroe

Vanmorgen rond 7 uur stond Tonny op. Ik (Mariken) werd rond half 8 pas wakker. Redelijk geslapen. Ik heb Tonny gelukkig niet horen snurken. Ik was hierop voorbereid en had mijn oordopjes ingedaan.
Het ontbijt stond inmiddels klaar en tegen 8 uur vielen we aan. Prima ontbeten en de krentenbolletjes meegenomen voor onderweg. Kwart voor 9 zaten we op de fiets en we waren blij te voelen dat de wind gedraaid was naar WZW. Dit betekende dus……wind in de rug! En wat nog belangrijker was…… het was droog en de zon scheen uitbundig. De route ging vandaag voor het grootste deel door de duinen. Op en af. In de natuurgebieden die we doorkruisten liepen Schotse Hooglanders, Ganzenfamilies en allerlei ander diervolk. Vlak voor Callantsoog zag ik op het eind van een zijweggetje richting strand de vlaggen wapperen van een strandtent. Hier hebben we lekker uit de wind en in de zon een tijdje op het terras gezeten. Tonny kon het niet laten en bestelde een overheerlijk Texels witbiertje. Ik hield het bij een colaatje. Vanaf hier was het nog ongeveer 30 km naar ons overnachtingsadres in Stroe (NH). Vlak voor Stroe hebben we bij de Aldi boodschappen gedaan. Vanavond maken we ons eigen eten klaar. Het wordt Nasi met Sateetjes en als toetje Stracciatella kwark. Na een dag fietsen, zal dat zeker heerlijk smaken.

Nou dat was het verhaal van Mariken. Eigenlijk heb ik daar weinig aan toe te voegen. Vandaag heb ik alleen maar genoten van:
• Een lekker zonnetje
• Wind uit het westen, dus meestal schuin achter
• Droog!!!!!!!!!!!!!!!

Erg mooi om door het duingebied te fietsen. Je ziet er allerlei watervogels. Ook Schotse Hooglanders lopen er vrij rond. Op een gegeven moment stonden er zelfs een flink aantal van hen op het fietspad. Ze stonden ons aan te staren, alsof ze zeggen wilden van: “wij wonen hier, dus doe maar rustig hoor”. Als je die scherpe lange horens bekijkt, dan zien ze er best angstaanjagend uit. Maar dat is natuurlijk niet het geval, ze zijn aan fietsers en wandelaars gewend geraakt. Gewoon heel rustig er langs rijden, dan is er verder niets aan de hand. Om half vier waren we op ons overnachtingsadres.
Ik was hier ook al eens geweest op de Zuiderzeeroute. Een wel zeer luxe onderkomen. De gastvrouw, Will, zou de deur gewoon open laten, zodat we in het appartement konden. Zij zou pas om kwart voor zeven thuis komen. Het was alsof we thuis kwamen. Een prachtig appartement, waar we ook iets te eten konden maken. Mariken heeft gekookt en ik heb het me laten smaken. Zo zijn de taken tenminste goed verdeeld, toch?
Morgen hebben we een overnachting in Wierum. Het is een woonboerderij en we kunnen daar morgenavond ook eten. Morgen de afsluitdijk over en daarna langs de Waddenkust verder.

En nu speciaal voor Jens: Fietsbeer vond het maar niks. Gisteren en eergisteren heeft hij vòòr op de fiets alle regen proberen op te vangen. Op de Maasvlakte waaiden zijn ogen dicht. Maar vandaag heeft hij weer om zich heen kunnen kijken en werd hij weer een beetje warm van de zon. Hij heeft nu alle vertrouwen weer in een goede afloop. Vandaag is eerste dag van de wandelvierdaagse voor Jens. Hopelijk goed weer, dan ben ik er niet bang voor. Hij loopt hem dan vast wel uit. En vrijdag samen met oma??

Totaal 792
Dag 107
Tijd 5,09
Gem. 20,8
Max. 33,0
Hmtrs 338

  • 05 Juni 2012 - 19:32

    Henny Meutgeert:

    Hoi Tonny, ik kan wel zien dat je het naar de zin hebt. Dat komt denk ik ook door het weer, maar ook doordat je fietsmaatje lekker voor je gekookt heeft.,Mooie foto's ook. Hier was het ook droog, maar nog steeds een koude wind. Maar ja, als je die alleen maar in de rug hebt......... Het schiet alweer op he? Ik duim voor je dat je mooi weer krijgt, maar of het helpt??
    Tot je volgende verslag maar weer.

    groetjes Henny

  • 05 Juni 2012 - 20:31

    Ben Huiskamp:

    En wijmaar denken dat je vandaag naa Stroe op de Veluwe bent gereden, om vervolgens snel thuis te zijn. De komende dagen blijven waarschijnlijk ook droog dus geniet ervan. Veel plezier nog.


  • 07 Juni 2012 - 12:08

    J.v.d.brink:

    hallo tonny en marieken.

    ik lees dat het goed gaat.
    het zijn in ieder geval mooie routes.
    veel plezier nog en hopelijk goed weer.

    groeten jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 159948

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: