Dag 64 - Reisverslag uit Sint Anthonis, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 64 - Reisverslag uit Sint Anthonis, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 64

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

02 Juli 2010 | Nederland, Sint Anthonis

Bunde – Sint Antonis

Slecht geslapen. Vele malen wakker geworden door de warmte. Zelfs in mijn tentje op de grond was het niet te harden. Om half zeven de boel maar ingepakt en op het terras bij het restaurant even lekker gezeten. Om acht uur op de fiets en auau, wat een ellende zeg. Kon bijna niet meer op het zadel zitten. Heb zowat de hele weg staande gefietst. Gelukkig vandaag geen klimmen meer en gewoon maar het zwaarste verzet geschakeld en mijn gewicht gebruiken. Toch wel erg vermoeiend, maar er is geen andere optie. Ondanks alles toch een hoog gemiddelde gehaald vandaag. In mijn verslag van gister had ik vermeld dat ik vandaag naar ‘Sint Antonis’ wilde rijden om daar op een camping te overnachten. Terwijl ik al zo’n 80 km gefietst had, ging de telefoon en was Nelly aan de lijn. Ze had op mijn blog gekeken en gezien dat Lars op mijn verslag van gister had gereageerd. Ikzelf had zijn reactie nog niet gezien en had ook zijn nummer niet. Ik vroeg Nelly om hem te bellen en vragen of hij mij even terug wilde bellen. Enige minuten later had ik hem al aan de lijn en spraken we af dat hij me tot ‘Oploo’ tegemoet zou komen rijden. Een klein half uurtje later zag ik hem in de verte al aan komen rijden. Na een erg hartelijke begroeting zijn we samen teruggefietst naar zijn huis, waar ik met zijn vrouw Conny en dochter kennis heb gemaakt. Even later kwam ook Johannes aangereden en hebben we gezellig een biertje gedronken.
Tevens wil ik niet onvermeld laten, dat ik hier wel een zeer speciale stempel in mijn kaart heb gekregen. Tars had namelijk een speciale stempel laten maken voor de thuiskomst van Johannes. Johannes had die stempel meegebracht, hij vond dat ik die ook moest hebben. Daar ben ik er erg blij mee, Johannes, bedankt!!! Conny heeft deze stempel met grote zorg gezet, zoals jullie op de foto kunnen zien.
Ook mocht ik van hun douche gebruik maken en heb me heerlijk opgefrist. Lars kwam ook met een Oranjeshirt aandragen. ‘Voor straks bij het voetballen’ zei hij. Ondertussen had Conny een heerlijke uitsmijter gebakken. Ik werd alweer verwend. Ook had hij een slaapplaats voor me geregeld in het voormalig klooster in het centrum van ‘Sint Antonis’, waar we dan om zes uur met de pastoor hadden afgesproken. Eerst voetballen kijken in de kantine van zijn bedrijf op een groot scherm met natuurlijk een heerlijk koud biertje erbij. Wat een weelde zeg. Nadat Nederland met 2-1 gewonnen had, kon het natuurlijk helemaal niet meer stuk. Toen naar de pastoor, die me de kamer liet zien en waar ik de fiets gewoon binnen in de gang mocht zetten. Lars had ook plaatsen gereserveerd in een restaurant aan het plein om te gaan eten. Dat was erg goed, alleen was het wel een beetje jammer dat Lars om 8 uur weg moest. Zijn dochter Iris had diploma uitreiking vanavond en daar moet je als vader natuurlijk wel bij zijn.
Morgenvroeg om acht uur ontbijt met de pastoor. Lars zou dan nog even langskomen om afscheid te nemen. Om acht uur vanavond kwam er iemand om te interviewen voor een stukje in het parochieblad. Al met al een druk programma vandaag, maar wel ontzettend leuk om mee te maken. Iedereen dan ook hartelijk bedankt hiervoor. Daarna ben ik maar naar mijn kamer gegaan om het verslag te schrijven en me voor te bereiden op de laatste fietsdag morgen. Morgen gelukkig niet te veel kilometers en als ik rond negen uur kan vertrekken, dan zal ik waarschijnlijk rond de middag thuis aankomen. Dan zit het erop en is het afzien gelukkig voorbij. Wat een heerlijk gevoel zal het dan zijn om niet meer te moeten………………….

Totaal 5428 km
Dag 99 km
Gem 21.9 km/u
Tijd 4.31 min
Max 34.5 km/u
Hoogtem. 141 Mtr



  • 03 Juli 2010 - 13:40

    Rita En Guy:

    Hallo Tonny
    We zagen je verslag van gisteren verschijnen, dus we veronderstellen dat je nu thuis bent. Een geweldige proficiat voor je prestatie, waarvan je nu waarschijnlijk goed gaat beseffen wat ze werkelijk betekent. Geniet er met volle teugen van!!!
    Geniet vandaag vooral ook van het weerzien met je familie en maak er een overwinningsfeest van. En dan maar rusten en recupereren.
    Ook willen we je nogmaals bedanken voor de mooie reisverslagen die je met al je fans deelde.
    Groetjes uit Mont Roc en tot spoedig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 159961

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: