Dag 63 - Reisverslag uit Bunde, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 63 - Reisverslag uit Bunde, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 63

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

01 Juli 2010 | Nederland, Bunde

Stoumont - Bunde

Lekker ’uitslapen’ vanmorgen. Nou ja, natuurlijk wel om zeven uur opstaan, zodat ik om half acht gepakt en gezakt klaar stond voor het vertrek. Toen ik naar het restaurant liep, zag ik op het terras al een tafel gedekt staan met van alles. En dat alleen voor mij. Ze kwam me zelfs een zakje brengen om enkele broodjes voor onderweg in mee te nemen. Was allemaal bij de prijs inbegrepen. Erg fijn om zo ontvangen te worden. Ik vraag me af hoe dat toch komt, zie ik er dan zo zielig uit?
Bij het vertrek werd uitgebreid afscheid genomen en toen op weg. Ik had ongeveer 4 km om warm te draaien en daarna was het 3.5 kilometer tot 6 % naar ‘Stoumont’, en meteen daarna linksaf richting ‘La Reid’ met 4 kilometer tot 8 %. Pfffffttt, dat is best een heftige klim hoor. Maar het ging buiten verwachting vandaag, vooral omdat ik bijna de hele klim staande heb gedaan. Wel uiterst behoudend met zo weinig mogelijk inspanning, maar je kan dan toch minstens twee versnellingen zwaarder rijden en je lichaamsgewicht goed benutten. En vooral natuurlijk, ik hoef niet te zitten en dat scheelt veel. Het doet echt zeer nu. Maar ik klaag verder niet en onderga het gewoon als een soort kastijding. Wie weet, word ik er nog eens voor beloond…….
Om half een was ik al in ‘Aubel’ waar ik lekker heb gegeten. Erg voordelig en snel. Daarna nog 20 kilometer naar Nederland. Het is toch echt een mijlpaal voor mij om de grens over te rijden. En vooral daarna in Maastricht bij het station aan te komen. Hier begint officieel de route ‘Langs Oude Wegen´. Eigenlijk heb ik het daar al volbracht, maar natuurlijk wil ik thuis aankomen, zoals ik er ben vertrokken, zonder enige concessies te doen. Pas dan heb ik voor mijn gevoel het doel bereikt, wat ik altijd voor ogen had. Ik besloot om naar ‘Bunde’ te rijden en daar te overnachten. Dan resten er nog ongeveer 140 kilometer, te veel om in één dag te doen. Ik wil morgen dus niet al te vroeg vertrekken en naar Sint Antonis fietsen. Op die manier kan ik morgen de wedstrijd van het Nederlands elftal bekijken en een beetje rusten. Vanaf daar is het nog ongeveer 40 kilometer, die ik zaterdag dan zal doen. Ik zal dan proberen rond de middag thuis aan te komen, zodat ik nog bijna de hele dag voor me heb……………………….

Totaal 5329 km
Hoogtem. 857 Mtr

• 01 Juli 2010 - 17:22

René ( Den Belg ):

Hi Tonny,

Een hele dikke proficiat maat! Voor je uitzonderlijke prestatie. Wat ik in mijn vorige reactie zette ( pet af en diepe buiging ) blijf ik voor de rest van je dagen uitdrukken.
    Voor een week vreesde ik dat je kwaal je zou doen afhaken. Maar sindsdien hebben we nog maar eens die standvastigheid en dat doorzettingsvermogen van jou kunnen bewonderen ( letterlijk : be-wonderen ).
    Stiekem had ik gehoopt dat je nog enkele dagen langer onderweg zou zijn, om de laatste kilometers met je te kunnen meefietsen. Want dit weekend ben ikzelf met de hele familie op fietsvakantie! ( o ironie). Ik blijf in kontakt en we zien mekaar later nog wel.
    Valeer kontakteert je denkelijk ook nog.
    Nogmaals: "pet af en diepe buiging",.... en dit zal zeker niet de laatste keer zijn!

• 01 Juli 2010 - 19:09

Jan De Vaan:

Hallo Tonny,

Fijn dat je weer dichter bij huis komt.

Geweldige prestatie, je hebt het toch maar weer geflikt.

Groetjes, Jan.

• 01 Juli 2010 - 21:15

Tars:

ha Tonny,
    geweldig, proficiat, je bent al weer in "het beloofde land". Respect! En morgen naar de volgende pelgrimsplaats Sint Anthonis. Of je het weet of dat het toeval is, maar dat is dus mijn woonplaats! Ik weet nog wel een prachtige mini-camping (uiteraard ben je ook hier welkom, maar ik ken je principes)of ik regel geheel in de traditie een overnachting in het klooster, midden in het centrum. Daar heeft onze pastoor kamers ingericht waar hij graag mensen ontvangt voor een overnachting. En mocht je er zin in hebben, dan ben je hartelijk welkom om bij mij op groot scherm, onder het genot van een goed glas wijn, de wedstrijd te bekijken.Ik denk dat Johannes dan ook wel even oversteekt. Je wielerclub is zaterdagochtend hartelijk welkom om je op te halen en je laatste kilometers naar huis te escorteren. Hoe dan ook, geniet met volle teugen de laatste 2 dagen. het is je gegund!
    groeten, Tars
    (voor telefoonnr. www.tars.nl)

• 01 Juli 2010 - 21:16

Cor:

Geweldig jongen.
    Zo ken ik je weer.
    Doorgaan tot het gaatje.
    Al mot ik krupe....

Gefeliciteerd alvast en ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen en mooie verhalen!

Groeten en tot gauw
    Cor

• 02 Juli 2010 - 06:56

Henny Meutgeert:

Hoi Tonny! Nou nog een diepe zucht en je bent weer in Druten!! Ongelooflijk, wat knap van jou zeg!! Hoewel wij wel wisten dat je het niet zomaar op zou geven. Maar zelf zul je nu ook wel naar huis verlangen, of niet? Wat zal dat een feest zijn. En wat zul je verrast zijn dat je kleinzoon zo veranderd is, want dat zal heus wel. Ook namens Gerrit petje af hoor. En we hopen je verhaal nog een keer uit jouw mond te kunnen horen. Ik ben benieuwd naar al je avonturen onderweg. Want je zult heus niet alles hebben geschreven. Je komt in ieder geval met mooi weer thuis! Zet 'm op Tonny, nog even!!!! Heel veel sterkte en groetjes vanuit een eveneens zonnig en heet Giethoorn. Gerrit en Henny

• 02 Juli 2010 - 09:50

Jens:

Hoi Opa,

Nog 1 nachtje slapen en dan zie ik jou weer!
    Als ik morgenmiddag wakker ben kom ik zo snel mogelijk naar jou toe. Ik hoop dat ik jou nog herken want ik heb een foto gezien met een heel gek baardje en dat vind ik maar eng.

Tot morgen

• 02 Juli 2010 - 11:00

Renate:

Hoi Tonny, van harte gefeliciteerd met de geweldige prestatie die je hebt geleverd. Wij zijn echt trots op je.
    Geniet lekker van je welverdiende rust de aankomende dagen. Groetjes vanuit Weurt.
    ook namens Robert van Schaijk

• 02 Juli 2010 - 12:04

Edwin:

He pa,
    Gisteravond belde je mij nog even toen ik net bij de ploegenpresentatie van le Tour de France stond. Vandaag een paar mooie foto's van de training op het parcours van de proloog gemaakt. Morgen de proloog kijken dus dan ben ik wel wat later in het Drutense dan jij. Ik laat het gewoon afhangen van hoe een en ander verloopt; de Tour is maar één keer in Rotterdam nietwaar
    Tot snel!

• 02 Juli 2010 - 15:13

Jan.v.d.brink:

hallo kanjer.

morgen de laatste dag ik vind het geweldig wat je gedaan hebt het thuisfront zal blij zijn dat je weer thuis bent.

• 02 Juli 2010 - 16:18

Brigitte Et Dominiqu:

BRAVO ET COURAGE POUR LES DERNIERS EFFORTS

amities de Dom

bises de Brigitte

• 02 Juli 2010 - 18:45

Kees Nouws:

Hoi Tonny,

Het is goed dat je er bijna bent want zo te zien begin je de 'tel' een beetje kwijt te raken. De vorige twee dagen staat er 30-06-2010 boven je verslag en vandaag 31-06-2010.
    Maar na ruim 5300 km en 63 dagen is dat je natuurlijk vergeven.

Alvast proficiat, het is een geweldige prestatie.

Aan mij motto: "alleen het onderweg zijn telt" wil ik graag toevoegen dat het thuiskomen ook geweldig is.

Groeten, Kees

• 03 Juli 2010 - 08:45

Tars:

dag Tonny,
    als je dit leest ben je weer thuis, waar je volgens mij flink naar uit keek. Het was een bijzondere dag gisteren, met onze ontmoeting, het voetbal en het het eten op een mooi terrasje op de Brink in ons pittoreske St. Anthonis. En vanochtend het ontbijt op een wel zeer bijzondere plaats, met een hele fijne en eveneens bijzondere gastheer, maar daar zal jij ongetwijfeld op terug komen. Hierna heb ik je vanmorgen om 9.30 uur het laatste duwtje richting Druten mogen geven en kreeg toch wel medelijden met je, toen ik je -door het pijnlijke zitvlak- staand op de pedalen verder zag fietsen.
    Je vasthoudendheid en doorzettingsvermogen sieren je en dit zal ongetwijfeld door je naaste familie en vrienden beloond worden bij thuiskomst. Veel plezier vandaag en de komende dagen, bij het weerzien met je vrouw, kleinkind (spannend he) en bij het vertellen van de geweldige ervaringen die je op je tocht hebt opgedaan. Het ga je goed.
    Veel groeten van ons allemaal, Tars