Dag 1 Druten - Baarlo - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 1 Druten - Baarlo - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 1 Druten - Baarlo

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

30 Mei 2012 | Nederland, Baarlo

Vanmorgen om acht uur bij mijn huisarts geweest. Kalium waarde was prima, de bloeddruk 150/80.
Deze wil hij toch ivm mijn medisch verleden op liever op 140 hebben. Hiervoor heb ik een recept gekregen voor tabletten. Als ik weer terug ben van mijn reis, ga ik daar mee beginnen. Na zes weken weer bloedonderzoek en evalueren hoe de tabletten aanslaan. Ik was er best content mee en hij zag geen enkele reden om niet te gaan fietsen. Groen licht dus, gaan met die banaan………………
De fiets stond al startklaar. Eerst nog even naar Jens om gedag te zeggen en om half tien ben ik aangereden. In een lekker zonnetje op weg. De wind mee gelukkig, zodat het wel erg makkelijk ging.
Ik ben binnendoor over Heumen naar Mook gereden om daar de route op te pakken. Een zeer toeristische route, dat wel. Vandaag ben ik vier maal de Maas overgevaren met een veerpont en een keer over de brug in Venlo. Wel een mooie route met behoorlijk wat stukken onverhard er in. Gelukkig vandaag droog, dus geen modder, maar stof. Ik had gister gebeld om af te spreken hoe laat ik ongeveer in Baarlo zou zijn. De gastvrouw zei dat half zes haar het best uitkwam. Ondanks dat ik de hele dag heel rustig aan heb gefietst, was ik toch rond half vijf in Baarlo. Hier heb ik eerst maar een heerlijk koud Brand biertje genomen. Er zaten nog twee rasechte Limburgers op het terras. Zij hadden al meerder biertjes op, dat was duidelijk te merken. Na een tijdje met hen geconverseerd te hebben was het half zes en ben ik naar de B&B gereden.
Daar enkele malen op de deurbel gedrukt, maar totaal geen reactie. Dan nog maar even wachten. Om zes uur kwamen twee dames aangefietst. Mijn gastvrouw en haar zus, die vandaag uit Groningen was overgekomen. Zij hadden de tijd helemaal vergeten en putten zich uit in allerlei excuses. Ach ik zat daar heerlijk op de stoep in de zon, dus ik had niets te klagen. Bij binnenkomst kreeg ik meteen alweer een biertje aangeboden, wat ik natuurlijk niet kon weigeren. Na even te hebben gezeten met de dames, ben ik heerlijk gaan douchen en daarna het dorp ingelopen om wat te gaan eten.
Bij terugkomst moest ik nog even koffie met hen drinken, terwijl ik eigenlijk het liefst naar boven was gegaan om mijn verslagje te schrijven en te rusten. Ik voel de vermoeidheid toch best wel, ondanks dat het vandaag niet zwaar was en prachtig weer.
Afgesproken om acht uur te ontbijten en toen was het alweer na tienen. Inmiddels het verslag geschreven en nu lekker languit……….

Totaal 121
Dag 121
Tijd 5,56
Gem. 20,2
Max. 32,0
Hmtrs 202

  • 31 Mei 2012 - 12:25

    Selina Joep En Dies:

    Hey ome Tonny

    Goed om te lezen dat het goed gaat!
    Geniet ervan we houden alles goed bij zo.. hihihi..
    Liefs Joep Dies en Selina

  • 31 Mei 2012 - 14:00

    Henny Meutgeert:

    Hallo Tonny. Zit jij al lekker in de zon! Wij hier zitten al de hele dag in de regen.Maar fijn dat alles goed gaat en dat je weer met plezier op je fiets zit. Dat is voor jou weer genieten. Ga zo door, wij volgen je wel (op papier dan he) en wij genieten wel van je verslagen.
    Vanuit ons mooie maar op dit moment zeer natte Giethoorn de hartelijke groeten en succes verder!!
    Doei, Henny en Gerrit

  • 31 Mei 2012 - 19:12

    Jan De Vaan:

    Hallo Tonny,

    Fijn dat je weer aan het fietsen bent en dat het goed met je gaat.
    Mooie foto's van de eerste dag.
    Veel fietsplezier en ik blijf je natuurlijk volgen.

    Groet, Jan.

  • 01 Juni 2012 - 07:33

    Marcel De Vaan:

    Hoi ome Tonny,

    De foto's zien er allemaal erg zonnig uit, en zo te horen zijn de plaatsen waar je door heen fietst ook erg mooi.
    Wij zullen je verslagen blijven volgen, en wij wensen je een hele mooie fietstocht toe.

    Groetjes Marcel en Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 159937

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: