Dag 2 Baarlo - Sterksel - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 2 Baarlo - Sterksel - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 2 Baarlo - Sterksel

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

31 Mei 2012 | Nederland, Sterksel

Heerlijk geslapen vannacht. Om half acht pas opgestaan, want 8 uur was het ontbijt afgesproken. Toen ik beneden kwam zaten de zussen al aan de koffie. Ik moest eerst er bij komen zitten en met hen koffie drinken. Wat een weelde. Ik werd behoorlijk in de watten gelegd. Daarna een erg royaal ontbijt. Het blijft toch jammer dat het me zoveel moeite kost om ’s morgens te eten. Het is gewoon proppen. Daarna afscheid genomen en op de fiets gestapt. Eindelijk fietsen. Ik kwam bijna niet weg bij de dames. Toch erg leuk.
Voor de verandering maar weer eens de Maas over. Ditmaal in Kessel. Daarna erg veel onverharde paden langs de Maas tot Roermond. Daar weer de brug over en via de westkant van de Maas naar Thorn. Hiervoor moest ik enkele kilometers omrijden, maar dat was best de moeite waard. Thorn is een erg mooi stadje met witgekalkte huizen. Dat is nog een overblijfsel van vroeger. Toen woonden er arme boeren in deze huisjes.Bij gebrek aan geld voor behoorlijk onderhoud kalkten ze de huizen wit, zodat ze er van buiten toch netjes uitzagen.
Daarna richting Weert, waar ik had afgesproken met Corrie Raafs. Zij is ook een fervent toerfietser en rijdt regelmatig langere tochten. Over enkele weken rijdt ze de “Limes route” naar Boedapest. We hadden al geruime tijd contact via internet en nu ze hoorde dat ik in de buurt van Weert kwam, vroeg ze of ik langs wilde komen om kennis te maken. Om half twee was ik al in Weert en ben eerst even naar de Mac Donalds gereden en de blog bijgewerkt. Gratis internet immers daar. Daarna heb ik haar gebeld en ben naar haar appartement gereden. Na de koffie begon het in het westen onheilspellend donker te worden. Daarom meteen om drie uur vertrokken en rechtstreeks naar Sterksel gefietst, waar ik even na vieren arriveerde. Gelukkig geen druppel regen gehad.
Ik werd welkom geheten door Mieke en Martin. Allereerst kreeg ik en biertje aangeboden, wat ik natuurlijk niet kon weigeren. Een tijdje gezellig zitten kletsen. Het blijft leuk om bij gelijkgestemden te overnachten. Deze keer had ik het alweer getroffen. Een kamer met apart zitgedeelte en eigen badkamer/toilet. Een koelkastje met daarin wijn en bier, zodat ik kon nemen wat ik wou. Ook koffie en thee. Erg luxe allemaal. Nadat ik me had gedoucht nog even de fietskleding gewassen en opgehangen. Dat is morgen wel droog. Ook moest ik nog een overnachting regelen voor morgenavond. Nou, dat viel erg tegen. Pas bij de zevende poging had ik beet. Vooral omdat ik alleen ben, willen sommige adressen, die slechts twee persoonskamers hebben, je dan niet accepteren. Morgen moet ik dus naar Zundert, wat een klein stukje van de route ligt.
Omdat in Sterksel geen restaurant is moest ik naar het 4 km verderop gelegen Heeze om te eten. Om half negen was ik weer terug en restte me alleen nog de taak om het verslag te schrijven. Zoals je ziet is dat me alweer gelukt. Afgesproken om half negen te ontbijten, zodat ik om negen uur weer op de fiets kan zitten. Hopelijk zonder al te veel regen………………………..


Totaal 217
Dag 96
Tijd 5,04
Gem. 18,8
Max. 33,5
Hmtrs 162

  • 01 Juni 2012 - 10:33

    Renate:

    Hoi Tonny,

    Veel succes met je reis. toi toi

    Groetjes Renate x

  • 01 Juni 2012 - 11:39

    Jan:

    Hallo Tonny, ziet er goed uit allemaal, zelf heb je ook een goed kleurtje.

    Groetjes vanuit Druten.

  • 01 Juni 2012 - 13:09

    Jan.v.d.brink:

    hallo tonny.

    ik ben blij dat je weer op de fiets ben gestapt voor een nieuwe uitdaging.
    veel succes en plezier je hoort nog wel van mij.

    groeten jan.

  • 01 Juni 2012 - 15:43

    Bas:

    Om jaloers op te worden zo'n reisje...... Gaat lekker pa, nietwaar?

    Laat fietsen beetje de bijzaak en geniet van het moois onderwegs en de contacten die je hebt.

  • 01 Juni 2012 - 19:32

    Het Wolfje.:

    Zo te lezen gaat de reis prima en ik zie net op een foto van je dat het beertje jou weer in de goede richting laat fietsen, nou veel fietsplezier gewenst met veel mooi weer in de komende dagen.
    groetjes van Hennie en Jan.

  • 02 Juni 2012 - 17:42

    Guy En Rita:

    Hallo Tonny,
    Fijn om te zien dat het je weer goed gaat.
    Geniet van het fietsen, en van al je leuke ervaringen.
    We volgen je via je weer boeiende verslagen.
    Groetjes uit Mont Roc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 159932

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: