Dag 7 - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

07 Mei 2010 | Frankrijk, Tours

Bonneval – Tours

Vannacht voor de eerste keer in de tent geslapen. Toch wel wennen hoor. Vele malen wakker geworden. Desondanks toch redelijk goed uitgerust. Eerst even toilet maken en meteen daarna alles inpakken en op de fiets vastsjorren. De fietskleren waren helemaal droog geworden vannacht, dus dat was ook prima. Ontbijt in het restaurantje en twee ‘pain a razin’ (rozijnenbroodje met pudding er in) meegenomen voor onderweg. Prima brandstof! Vandaag erg lastig om goed op gang te komen. Om 12 uur pas 35 km gereden. Eerst terug naar de stad gereden om in een fietsenwinkel aldaar twee nieuwe spaken te kopen voor het achterwiel als reserve. Je weet maar nooit. Toen ik aan de verkoper vroeg wat het kostte, wilde hij me niets ervoor rekenen. Hij wenste me ‘bon voyage’ en zwaaide me nog na toen ik wegreed. Vannacht had ik in mijn lompheid bovenop mijn bril getrapt met als resultaat een glas eruit en het montuur helemaal verbogen/geknikt. Gelukkig dat ik nog een reservebril had meegenomen. Toen we onderweg door een stadje reden en ik een opticien zag, ben ik er meteen binnengestapt. De opticien liet al het werk, waar hij mee doende was, liggen en begon meteen aan mijn bril. Ga maar even zitten, zei hij, ik zorg dat het weer in orde komt. Een klein kwartiertje later kwam hij met een hele schoongemaakte en weer zo goed als nieuwe bril terug. Na mijn vraag naar de kosten, weer hetzelfde verhaal. Geen kosten, wel een lang gesprek met hem over de reis waar ik mee bezig was. Als het in het Frans even moeilijk ging, schakelde hij over naar Engels, zodat we prima konden converseren. Pelgrim zijn heeft zo wel zijn voordelen, nietwaar?
Een eind verder rijdend hoorde ik opeens een knal en ja hoor, nu bij René een spaak gebroken. Natuurlijk kwam ik meteen in actie om het probleem op te lossen. Het enige wat hij bij zich had was een zogenaamde ‘noodspaak’. Deze heb ik gemonteerd en zag meteen ook dat zijn achterband totaal versleten was. Zijn fietsenmaker had de fiets nog helemaal nagekeken voor hij vertrok. Ik heb zijn wiel zo goed en kwaad als het ging een beetje recht gekregen, maar moeten morgen toch eerst naar een fietsenmaker voor een nieuwe velg of liever nog een compleet nieuw wiel. Ondanks al dat oponthoud besluiten we om toch helemaal naar ‘Tours’ te rijden en de Jeugdherberg te bellen. Er is nog een kamer voor drie personen + ontbijt voor 19.44 euro p.p.
Tjonge wat een grote stad is ‘Tours’. Het kostte wel wat moeite om de Jeugdherberg te vinden. De fietsen konden in een aparte afgesloten ruimte en de bagage moesten we allemaal naar boven sjouwen. Wat een chaos op die kamer……. In de Jeugdherberg is een keuken en eetruimte, waar Valeer wat soep maakte. Daarbij stokbrood met kaas en ham. We hadden de buik weer vol. Hier ook wifi, maar wel 4 euro! DUUR…
Inmiddels is het alweer laat geworden, zodat ik niemand meer online aantrof, jammer. Nog even het verslag van gister erop gezet en de blog van Johannes gelezen. Nou, die heeft het niet gemakkelijk met al die sneeuw daar. Meteen maar een reactie geplaatst om hem een hart onder de riem te steken. Alweer 12 uur geworden en de hoogste tijd om te gaan slapen.



Totaal 914 km
Dag 137 km
Gem 19.20 km/u
Tijd 7:06 min
Max 46 km/u
Hoogtem. 825 mtr


  • 08 Mei 2010 - 00:45

    Bas & Marjolein:

    Nou Nou, je wordt wel lekker gematst als Pelgrim! Je hebt het dik verdient hoor, wat een afstanden rijd je iedere dag, pffff.... Misschien ben je nog eerder terug in Nederland dan wij ;-)

    Succes Pa en trainen is rusten hè, niet vergeten.

    tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 160110

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: