Dag 6 - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

05 Mei 2010 | Frankrijk, Bonneval

Damply – Bonneval

Ontbijt al om 7 uur. De wandelaars wilden vroeg vertrekken. Erg gezellig ontbeten met alle Santagogangers samen. De lig-fietsers waren gisteravond ook nog aangekomen. Zo zie je steeds maar weer dezelfde mensen onderweg. Om kwart over 8 vertrokken. Het was slechts 4 graden, erg koud, niet normaal. Om weer op de route te komen, moesten we enkele kilometers terugrijden. Eenmaal weer op de route begon het meteen te klimmen. Aan het einde van die klim liepen de wandelaars al. Zij waren een andere, kortere weg gegaan. Toen we hen passeerden, stonden ze handenklappend langs de kant om ons het laatste stukje van de klim naar boven te schreeuwen.
De eerste 50 km ging de route op en af. We passeerden verschillende kleine plaatsjes, erg mooi gelegen in het schitterende heuvellandschap, met soms erg mooie kerkjes en oude gebouwen. Dit alles gelardeerd met mooie knalgele koolzaadvelden.
Op de middag werd het tijd om wat te eten, want dit rijden vreet al je energie op voor je er erg in hebt. We passeerden een Brasserie in een dorpje en hebben er maar dankbaar gebruik van gemaakt. Daarna weer verder. Tijdens een klimmetje klinkt er opeens een luide tik ergens achter mij en ik stop meteen maar. De boel goed bekeken en ja hoor, een spaak gebroken in het achterwiel. Gelukkig heb ik twee reservespaken meegenomen en is de reparatie en fluitje van een cent. Maar toch geeft het een wat onrustig gevoel. Na de reparatie eigenlijk deze dag geen last meer gehad en het wiel loopt nagenoeg aardig recht zonder te slingeren. Als het zo blijft, dan gaat het volgens mij wel lukken. Ondertussen nog maar 40 km naar ‘Chartres’ en omdat het zo lekker vlot liep, besloten we om een stuk verder te rijden. In het routeboekje staat dat er in ‘Bonneval‘ een ‘Municipal camping’ is. Dat is 40 km verder, maar zou moeten lukken. Maar eerst nog even de Kathedraal bekijken in ‘Chartres’ en een stempel scoren natuurlijk. Het weggetje, dat naar de hooggelegen Kathedraal leidt, is erg steil. Ondanks dat, zijn René en ik fietsend bovengekomen. Storend vind ik het dat er van die zogenaamde helpers staan die je bijna de kerk induwen om een stempel te halen, maar je tegelijk een schelp voorhouden, waar je dan een gift moet doen. Niet voor de kerk natuurlijk, maar voor hen zelf. Bah, van mij krijgen ze niets. Heb dan ook maar een kaars opgestoken in de Kathedraal om zo een bijdrage aan de kerk te geven. Tjonge, ik begin bijna al een echte pelgrim te worden…..
Om daarna weer de stad uit te komen is een groot probleem. We vroegen het aan een stel agenten in een auto. Zij stuurden ons, wat ik al vermoedde, een totaal verkeerde kant uit. Leuk hoor, wat een pret zullen die gehad hebben. Eenmaal uit de stad ging het gas erop en de laatste 40 km met rugwind werden in een flink tempo afgelegd. Om 7 uur kwamen we op de camping aan. Gelukkig was deze geopend en de dame van de receptie stond ons al op te wachten. Een speciaal tarief voor pelgrims van 6.50 pp. Ook wilde ze voor ons nog wel wat te eten maken. Nadat we ons hadden geïnstalleerd en gedoucht, zijn we meteen naar het restaurantje gegaan, waar we de enigen waren. Ik had mijn notebook meegenomen en de dame zei dat ik dan maar de kabel uit haar pc moest doen en in de notebook steken. Geweldig die service van haar. Een heerlijke entrecote met frietjes en salade en fromage na. De wasmachine draaide de was tijdens het eten, zodat we daarna alles konden ophangen op een droogrek, wat speciaal voor ons was gehaald en in het toiletgebouw was geplaatst onder een hetelucht blower. Na het eten de was opgehangen en daarna heerlijk in de slaapzak gekropen. Morgen wil ik naar ‘Tours’, dan zit het eerste gedeelte van de tocht er op en kan ik met het tweede routeboekje beginnen.

Totaal 777 km
Dag 137 km
Gem 18.50 km/u
Tijd 7:22 min
Max 47.50 km/u
Hoogtem. 1143 mtr

  • 06 Mei 2010 - 22:22

    Bas & Marjolein:

    Nou Nou, dat moet een pittige dag geweest zijn met dat aantal hoogtemeters! Zeker in combinatie met de kou, bah bah..

    Leuk dat je op de overnachtingsplaatsen meerdere mensen treft en dat het zo'n warm welkom is. Ook lekker dat je telkens Internet hebt, zodat wij de reis kunnen volgen. Erg leuk.

    Morgen zit het eerste deel er dus alweer op! Drink er maar een lekker wijntje op!!

  • 07 Mei 2010 - 09:11

    Eline Sonneveld:

    Via internet volg ik jouw tocht naar SdC. Ik vind het een enorme uitdaging, zowel heen als terug met de fiets! En een fiets met 30 kg. bepakking is wel wat anders dan alleen een racefiets. Lijkt me geweldig. Wie weet ooit in de toekomst. Voorlopig doe ik het maar met jouw enthousiaste reisverslagen. Want dat je het enorm naar je zin hebt is wel duidelijk.

    Erg leuk dat je onderweg 'soortgenoten' hebt gevonden om (een deel?) samen mee te reizen. Je hebt trouwens een flink tempo. Vandaag al in Tours (leuke stad).
    Blijf genieten van je tocht en blijf schrijven, dan genieten wij mee.

    Ik hoop dat het weer wat beter wordt, dat verhoogt het plezier nog meer. Tonny, veel succes bij het tweede deel van de tocht.

    Groeten Eline

  • 07 Mei 2010 - 10:53

    Bert En Hannie:

    Een pelgrim moet blijkbaar heel wat beproevingen meemaken volgens je relaas.
    Kou, regen en pech.
    Desondanks ben je toch al flink wat kilometers gevorderd.
    Het is ook fijn dat je meerdere mensen treft die dezelfde kant opgaan. Dan ben je in ieder geval geen eenzame pelgrim.
    We wensen je minder kou en pech toe op je verdere reis en volgen je vorderingen vanaf Druten.

  • 07 Mei 2010 - 15:48

    Sjaak Van Den Broek:

    Hallo Tonie ik heb diep respect voor je maar ik zelf hou het maar bij biljarten daar hoef je niet zo bij te trappen veel sucses nog en tot ziens grt Sjaak

  • 07 Mei 2010 - 19:38

    Mark Vonk:

    Wat een afstand al en dat in 6 dagen. Jammer van het materiaalpech, maar volgens mij heeft dat geen invloed op je humeur :-).

    Groet Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 160110

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: