Dag 5 - Reisverslag uit Magny-en-Vexin, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Magny-en-Vexin, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

04 Mei 2010 | Frankrijk, Magny-en-Vexin

Compiègne – Damply

Nadat ik vanmorgen was opgestaan, meteen naar de bakker geweest om wat lekkers te halen. Gelukkig zat er een bakker op slechts zo’n 200 mtr verwijderd. ‘Pain a Rasin’ en ‘croisants’. Daarna nog maar eens goed het achterwiel gecheckt. Er is één spaak, waarvan de nippel wat verder door de velg steekt dan de anderen. Heb alles nog maar wat strakker gezet en het wiel is toch redelijk strak.
Hopelijk blijft dat zo. Daarna om negen uur vertrokken samen met Renè en Valleer. Zij wilden eerst nog even naar het ‘Office de toerisme’ om de bijdrage voor de overnachting alsnog te betalen. Ze waren gister pas laat aangekomen en de beheerder was al weg, zodoende. Meteen aan het begin begon de eerste klim al. Er zouden er vandaag nog velen volgen. Deze dag was behoorlijk zwaar het bleef maar op en af gaan. Deze hellingen waren allemaal ook langer en steiler dan de voorgaande dagen. Om een uur vonden we het genoeg en gingen we op zoek naar een eetgelegenheid. De brandstof begon op te raken. Uiteindelijk vonden we een pizzarestaurant , waar we een heerlijke spaghetti bolognese hebben gegeten. Daarna weer verder door de uitgestrekte velden met koolzaad en graan. Erg mooi om te zien, die lappendekens. Vandaag wilden we niet al te ver fietsen vanwege de zwaarte en vonden in het routeboekje in ‘Damply’ een ‘gite’. René heeft maar even gebeld, want hij is degene die vloeiend Frans spreekt. Gereserveerd voor drie personen + avondeten.
Om kwart over zes kwamen we daar aan en konden ons meteen installeren in één kamer met drie bedden. Om half acht werd het avondeten gebracht. Er waren ook twee pelgrims, die de tocht lopend deden. Toch wel een bijzondere prestatie hoor. Met 12 kilo in de rugzak elke dag tussen de dertig en veertig kilometer lopen. Das niet mis hoor.
Om half elf in bed.

Max 49 km/u
Hoogtem. 1114 mtr

• 05 Mei 2010 - 19:45

Paul Arts:

leuk Tonny dat je een paar maatjes hebt gevonden en dat de reis goed blijft gaan.Wij zitten nu op Mallorco en hebben wat het weer betreft 2 slechte dagen gehad (maandag 100 mm regen) ik hoop dat dat jou bespaard blijft , nog een voorspoedige reis en ik blijf je volgen, veel succes.
    Gr. Paul

• 05 Mei 2010 - 20:02

Jan De Vaan:

Hoi Tonny, heb je reisverslagen gelezen, hopelijk komende tijd wat minder koud en minder wind.
    Verders een fijne reis.
    Grtz. Jan

• 06 Mei 2010 - 02:39

Marjolein:

Gaat helemaal goed komen met die verslagen van jou! Leuk om te lezen! En goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog! En succes met je spaken...! x

• 06 Mei 2010 - 06:25

Léon:

Geweldig die verslagen van jou, Tonny.
    Volg je reis via Google Earth.
    Tussen de regels door lees ik hoe goed je het naar je zin hebt.
    Het achterwiel zal je aandacht blijven vragen, maar toch: je geniet ontzettend van de steden, dorpen, natuur en allerlei mensen die op 'reis' zijn.
    Tonny, veel succes en inspiratie voor de komende dagen.
    Groeten Léon.

• 06 Mei 2010 - 09:56

Gerrit Meutgeert:

eindelijk weer een verslag, ik maakte me al zorgen maar van Nel begrijpen we dat internet niet altijd voorhanden is. Ik ken dat probleem van uit Teilet. Ik hoop dat je wat beter weer hebt dan hier, de zon schijnt wel maar het is erg koud (veel wind) Tonny suc6 en tot horens maar weer.

• 06 Mei 2010 - 14:02

Henny Meutgeert:

Hoi Tonny,

Ja, ik weet dat Gerrit ook al schreef. Dat duurde even, voordat we weer een verslag van jou konden lezen. Ook Guy en Rita maakten zich al zorgen, maar na Nel gesproken te hebben, weten we wel beter. Internet-problemen, bekend nietwaar?????
    Bewonder je moed om dit te doen, maar het is ook een machtig avontuur, ja toch? Dit kan niemand je meer afnemen. Ik wens je weer heel veel succes en tot het volgende bericht!
    Doei, Henny

• 06 Mei 2010 - 15:21

Jeanne En Jacques:

Blij dat we weer bij zijn, Tonny, we hebben net samen je fijne verslagen gelezen. Je houdt je ritten wel zeer strak aan, dat belooft het beste. Het weer zal allicht alleen maar beter worden. Veel plezier en "tot één van de dagen".

• 06 Mei 2010 - 21:07

Johannes:

Ze zeggen ooit "hij gaat als een speer "en voor mijn gevoel heeft dat zeker op jouw betrekking.
    Ik kan je verklappen dat al mijn eerdere tochten niet in de schaduw staan van de krachtsinspanningen welke op dit moment gevergd worden. Maar ook ik ga er van uit alles komt goed. Voor jouw een tandje terug en ik zal als de omstandigheden het toelaten wel bijschakelen anders wordt de afstand te groot. Genieten dat is wat ik je toewens !!!!