Dag 4 - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

03 Mei 2010 | Frankrijk, Compiègne

Cambrai – Compiègne

Vanmorgen om 8 uur ontbijt. Gezellig met z’n drieën. De twee dames van gister kwamen gisteravond ook aan in het hotel. Het zijn Marleen Peeters en Lida Kooter uit ‘Utrecht’. Zij gaan naar ‘Tours’ en doen de rest van de tocht naar ‘Santiago’ een volgende keer. Onze fietsen konden we gister gewoon in het hotel binnen zetten. Toch wel apart zo, maar wel heel aardige en behulpzame mensen. Ze wilden alles precies van me weten. Bij het vertrek kreeg ik nog een stempel van haar in mijn pelgrimspas.
Eerst nog even in de stad rondgekeken voordat we weer de route vervolgden. Het eerste stukje samen met de twee dames gereden, maar het ging te snel voor hen. Dus maar weer alleen verder. Vandaag was het weer een totaal bewolkte dag met veel wind. Gelukkig nu niet vol tegen. Dat maakt wel een groot verschil. De temperatuur wilde vandaag niet hoger worden dan zo’n 8 graden. Erg koud.
Onderweg stuurde Johannes een sms met de boodschap dat hij geblokkeerd stond in Spanje wegens regen en sneeuw. Nou, dan ben je in Spanje en krijg je zulk weer voor je kiezen.
Aangekomen in ‘St. Quentin’ passeerde ik een restaurant, met daarvoor een bord: ‘Plat du jour 8.50 euro’. Ik dacht laat ik dat maar eens proberen. Nou, dat is me prima bevallen. Daarna maar weer verder. Langzamerhand begint de route wat meer geaccidenteerd te worden en worden de klimmetjes ook wat langer. Ondanks dat loopt het vandaag best lekker. Ik wil dan vandaag ook tot ‘Compiègne’ rijden, zo’n 130 km. Om half zes rijd ik de stad binnen en zoek het ‘Office de Toerisme’ op om me te melden voor de Refugié. Als de dame me binnen ziet komen, weet ze meteen waarvoor ik kom en geeft me een cijfercode, waarmee ik de deur van de Refugié kan openen. Er zijn daar dan al twee mensen aanwezig, beiden met een ligfiets.
Toen ik de tassen van de fiets haalde en meteen nog eens het achterwiel nakeek, zag ik weer twee losse spaken. Het wiel eens goed bekeken. Van een spaak is de spaaknippel waarschijnlijk een stukje door de velg getrokken. Nou dat kan ook nog wel. Ik vroeg me wel eens af of de fiets wel stevig genoeg was om met zo’n zware bepakking een dergelijke tocht te maken. Ik heb de spaken maar weer goed aangetrokken en bekijk verder dan wel hoe het wiel zich houdt. Het beste er maar van hopen en goed uitkijken voor gaten en kuilen in de weg.
Er kwamen ook nog twee Belgen René van Dijck en Valleer van den Eynden aan en hebben gezellig zitten praten. Morgen gaan we met z’n drieën verder als het kan. Zij rijden ongeveer dezelfde dagelijkse afstand als ik, dus dat moet wel lukken.
Mijn verslag is weer klaar en inmiddels is het ook alweer half elf geworden. Lekker slapen en morgen komt er weer een geheel nieuwe dag.



totaal 526 km
Dag 134 km
Gem 19.0 km/u
Tijd 7:02 min
Max 59.0km/u
Hoogtem. 785 mtr

  • 06 Mei 2010 - 02:39

    Bas:

    Brrrrrrrrrrrrrr, koud hoor!! Hier in de tropen is het gewoon te warm om constant in het zonnetje te lopen.

    En alweer nieuwe contacten gelegd! Leuk hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 160122

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: