Dag 3 - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

02 Mei 2010 | Frankrijk, Cambrai

Viane – Cambrai

Vannacht werden we gewekt door een flinke regenbui, die op het dak van de ‘Yurt’ kletterde. Dat beloofde weinig goeds voor deze dag. Om half zeven liep de wekker af en om zeven uur kwam het ontbijt. Het weer zag er zo troosteloos uit, dat ik zelfs heb overwogen om vandaag niet te vertrekken. Toen we echter het ontbijt achter de kiezen hadden, werd het droog en de lucht brak een beetje.
Toch maar de bagage op de fiets gepakt en gewoon gaan fietsen. Mariken en Tonny gingen dus weer richting huis en hadden in ‘Leuven’ een Jeugdherberg gereserveerd. Nadat zij waren vertrokken ben ik ook maar op weg gegaan. Ik moest wel weer terug naar de route. Door de heuveltjes naar ‘Lessines’ en daar maar weer verder. Inmiddels was het helemaal droog geworden en begon het weer flink te waaien. Tjonge, alweer tegenwind. Daar wordt je echt niet vrolijk van. Op een van de klimmetjes zag ik in de verte twee felgekleurde figuurtjes. Na een kwartiertje had ik ze ingehaald en begon een praatje. Twee Limburgers, die ook naar ‘Santiago’ gingen. Ik heb een tijdje met hen samen op gereden, maar zag weldra dat ik hun rijden verstoorde. Het ging te snel voor hen en daarom besloot ik maar om door te rijden. Heuvel op en heuvel af. En steeds maar die almaar aanwakkerende wind tegen. Na zo’n 80 km zag ik opeens in een bos twee bepakte fietsen staan en dus stopte ik even. Twee dames waren druk doende met een lunch. Ze vroegen of ik er even bij kwam zitten om een kop soep te drinken. Ik moest even mijn eigen beker pakken en zij hadden wel heet water. Lekker. Na even gezellig gepraat te hebben, ben ik weer verder gereden. Na weer een eind fietsen begon een lang stuk nieuw geasfalteerde weg in een bos. Daar voelde het alsof er een hobbel op de band zat. Bij elke omwenteling van het achterwiel ging de fiets op en neer. Gestopt en de boel gecheckt. Bleek dat er verschillende spaken in het achterwiel helemaal los zaten. Meteen weer de bagage eraf en het wiel er uit. Voorzichtig de losse spaken wat aangedraaid en er voor oppassen dat het wiel niet ging slingeren. Daarna alle spaken aangetrokken en de boel weer in elkaar gezet. Tot nu toe loopt het wiel prima, wel zal ik het regelmatig moeten blijven controleren. Doorgereden naar ‘Cambrai’ en heb daar tegenover het station een zeer eenvoudig hotel genomen. Kon ik tenminste eens de kleding wassen. Daarna wat nudels met tomatensaus gegeten, vergezeld van een heerlijk biertje.
Daarna nog even dit verslagje schrijven en dan lekker vroeg naar bed vanavond. Wat ik morgen doe, zal ik dan nog wel bekijken.


Totaal 382 km
Dag 126 km
Gem 17,1 km/u
Tijd 7:16 min
Max 42,3 km/u
Hoogtem. 667 mtr

  • 06 Mei 2010 - 02:39

    Bas:

    Tijd dat het weer wat beter wordt, pa! En dat het wiel de onmetelijke krachten van een Vaantje kan overbrengen op het soms hellende asfalt. Lijkt dat de heuveltjes nu echt beginnen. Opdalen heet dat toch?!

    Leuk dat je onderweg al veel contacten hebt gelegd, altijd leuk en gezellig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 160110

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: