Dag 2 - Reisverslag uit Viane, België van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Viane, België van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

01 Mei 2010 | België, Viane

Dag 2

Zoersel-Viane

Vanmorgen liep de wekker om zeven uur af en ik ben meteen maar opgestaan. Eerst alles inpakken en de tassen weer aan de fiets hangen. Vannacht erg goed geslapen. Ondanks alle waarschuwingen voor het snurken van Tonny, heb ik er toch geen last van gehad. Dit bleek andersom wel anders. Verschillende keren heb ik mijn kamergenoten wakker gehouden, zoals ze mij vanmorgen wisten te vertellen, met mijn gesnurk. Ach, een kleinigheidje hou je altijd wel.
Daarna om acht uur aan het ontbijt. Om kwart voor negen zaten we op de fiets en het was prima weer . Blauwe lucht en later ook nog een zonnetje wat erg lekker aanvoelde. Weer tegenwind, dat was wel lastig natuurlijk. We hebben gister in ‘Viane’ (vlakbij ‘Geraardsbergen’) een zogenaamde ‘Yurt’ gereserveerd. Dat is een ronde tent, die in Mongolië wordt gebruikt.
Ondanks de voorspellingen, is het de hele dag toch droog gebleven en was het een heerlijke rit. Omdat het vandaag , 1 mei de dag van de arbeid, was stonden er in de steden, die we passeerden, markten en allerlei verschillende festiviteiten. Best leuk om te zien.
De route liep in het begin over het jaagpad langs de ‘Nete’ en daarna een stukje over stille binnenweggetjes. Het laatste gedeelte ging langs de ‘Dender’ tot aan ‘Geraardsbergen’. Daar wilden we niet over de ‘Muur’ vanwege de 9% steile helling. Van een fietsende voorbijganger kregen we te horen dat we dan toch maar beter even door konden rijden langs de andere kant van de ‘Dender’, dan binnendoor naar ‘Moerbeke’ en vervolgens naar ‘Viane’. Dat klopte allemaal prima, echter na linksaf te zijn afgeslagen naar ‘Moerbeke’, doemde er meteen een helling op, die 10% was volgens het bord dat onder al stond. Tja, dan denk je het goed gedaan te hebben. Nou, dan voel je het wel op het einde van de rit. In ‘Viane’ aangekomen, kwam de eigenaar al aangelopen en liet ons de ‘Yurt’ zien. Best een mooie tent, met wel 6 bedden. Na ons te hebben geïnstalleerd en daarna wilden gaan douchen, bleek dat er geen water was. Mensen in de buurt hadden, zo bleek later, met een graafmachine de waterleiding beschadigd. Wat nu, goede raad is duur. Op de camping was wel een natuurzwembad, waarin we konden zwemmen. Heb ik dan ook maar gedaan en na een duik in het toch best wel heldere, maar erg koude water voelde ik me weer helemaal opgefrist. Daarna hebben we nog gegeten in een restaurant genaamd ‘de Taveerne’. Lekker en niet duur.
Hierna weer teruggelopen naar de tent, wel ongeveer twee kilometer, en nog even dit verslag geschreven. Morgen wordt om zeven uur het ontbijt gebracht en moeten we afscheid nemen. Mariken en Tonny gaan terug en ik zal dan mijn reis alleen vervolgen.
We willen om acht uur vertrekken.
Nu eerst maar lekker slapen.

Totaal 256 km
Hoogtem. 242 mtr

• 05 Mei 2010 - 19:18

Ben Huiskamp:

Hallo Tonnie,
    goed te lezen dat je onderweg bent. We lezen met spanning je verhalen. Je gaat wel zo sterk worden als een beer met al die wind en o0ok nog een zachte band. Het valt me op dat je veel kilometers rijd. Wanneer denk je met dit tempo aan te komen?

Succes
    Ben en Annelien

• 06 Mei 2010 - 02:40

Bas:

Leuke ervaring zo'n Yurt!! Hoogtemeters zullen vanaf nu wel flink meer worden... Wel beetje tricky met het achterwiel natuurlijk. Gelukkig is de mechanieker ook mee op reis ;-)