Dag 56 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 56 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 56

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

24 Juni 2010 | Frankrijk, La Châtre

Châtelus Le Marcheix – La Châtre

Erg slecht geslapen vannacht. Er zit een pijnlijke plek op de linker bil. Vanaf de eerste dag heb ik daar eigenlijk al last van. Door het steeds goed te verzorgen ging het al die tijd wel aardig goed. Het bleef wel pijnlijk en het was niet helemaal duidelijk wat het precies was. Gister verergerde het opeens en de hele dag was het erg lastig en pijnlijk. Gisteravond kon ik in een laag geplaatste spiegel zien wat er aan de hand is. Het is een plek ten grootte van 5 eurocent en wat erger is, de huid is stuk gegaan en ik zit nu dus op ruw vlees. Gister maar weer goed verzorgd en ingesmeerd met ‘bioform’. Vanmorgen was het weer wat draaglijker en ik dacht dat het nu wel beter zou gaan. Nou niet dus. Na een uur werd het steeds erger en ben ik gestopt om het zadel iets naar links te verdraaien, zodat de druk aan de linkerkant iets verminderd op die plek. Het was wel afzien vandaag. Niet wat het fietsen betreft, dat gaat prima, maar het achterwerk hè. Ik denk dat ik de helft van de klimmetjes vandaag staande heb gedaan. Op een wat rustige wijze kan ik dat steeds langer volhouden.
Ik was al om kwart voor acht onderweg en het was heerlijk fietsen in de vroege morgen. In ‘Bénévent-L’Abbye’ even koffie gedronken en even van de fiets af. Daarna maar weer verder, het loopt best goed en de klimmetjes gaan prima. Om half een zag ik onderweg een ‘Chambre D’hotes’, waar een bord buiten stond met ‘menu du jour’ er op. Ik ben meteen gestopt en het bleken Engelse uitbaters te zijn. Op de vraag wat ze als menu hadden, noemde ze wel zo’n vijf verschillende dingen op. Vleeseter, die ik ben, koos ik natuurlijk voor een steak met salade en frites. Erg lekker en met nog een kop koffie na had ik de warme hap voor vandaag ook weer gehad.
Er bleven toen nog een dikke 60 km te doen tot ‘La Châtre’ en inmiddels was het behoorlijk warm geworden. Om half zes reed ik het stadje binnen en ben eerst bij het ‘Office de Tourisme’ een stempel wezen halen. Ze wisten me ook te vertellen waar de Camping was en nadat ik eerst nog wat boodschappen heb gedaan ben ik er naar toe gereden. De tent was nog kletsnat van gister, maar toen ik hem had staan, was dat binnen de kortste keren opgedroogd met deze zon. Daarna douchen en de kleding wassen. Vooral de broek goed schoonwassen om infectie te voorkomen. Inmiddels zit er aan de rechterkant ook een plek, ik vermoed dat dit komt, omdat ik het zadel heb verdraaid. Ik hoop echt dat het morgen wat beter gaat. Ik moet nog zo’n 9 dagen fietsen. Als de pijn maar niet erger wordt, dan gaat het hopelijk wel lukken. Het wordt op deze manier wel een echte boetetocht…………..

Totaal 4539 km
Dag 120 km
Gem 16.4 km/u
Tijd 7.19 min
Max 47.0 km/u
Hoogtem. 1393 Mtr

  • 25 Juni 2010 - 11:34

    Henny Meutgeert:

    Hoi Tonny, daar ben ik eindelijk weer. Ja, 't gaat onregelmatig. Heb nu denk ik 5 verslagen in 1 keer moeten lezen. Je bent nu voor ons ook in bekende streken. Wij zijn op veel plaatsen waar jij nu lang komt of verblijft ook vaak met de auto geweest. Ik denk zelfs nog met de kidneren. Ja, we weten nu ook dat het mooi is daar. Maar op je fiets kun je nog meer genieten dan in de autu hè? Wat vervelend, zo'n pijnlijk en kapot achterwerk. Maar ja, je hebt er ook zoveel km op gezeten!!! (in de goede zin hè). Je komt nu elka dag een stapje dichter bij huis. En nog steeds ontmoet je aardige meensen!! Toch mooi hoor, zo zie je maar, er zijn best nog heel veel aardige mensen, ondanks alle rottigheid die er is. Gerrit is (natuurlijk) weer weg, dus ook vanaf dit geschrift de hartelijke groeten, zet 'm op! Hou nog een poosje vol!! Ik lees je verslagen met veel plezier en wacht met spanning weer op de volgende. Doei, groetjes, Henny

  • 25 Juni 2010 - 18:43

    Jan.v.d.brink:

    hallo tonnie.

    de laatste loodjes wegen het zwaarstmaar jou kenende red je het veel succes.

    groeten jan

  • 25 Juni 2010 - 20:40

    Nelly:

    Hallo

    Wat erg dat je nu een blessure hebt, die je veel pijn en narigheid bezorgd. Ik ken je gedachte: Opgeven is geen optie. Maar doe het deze keer toch maar,
    9 dgn fietsen met deze ellende is, zoals je zelf al zegt, een boete tocht, het moet ook nog wel leuk blijven. Maar desondanks blijf je zoals vele je kennen toch doorgaan.
    Veel sterkte wens ik je en denk vooral aan jezelf.

    Groetjes xxx


  • 26 Juni 2010 - 05:19

    Mariken En Tonny:

    Hoi,

    Veel succes met het laatste stukkie naar huis. Zoals je gisteren al tegen me zei: het zwaarste van de route heb je achter de rug. Het wordt nu weer vlakker. Doe voorzichtig met je zitvlak!

    Gr. Mariken en Tonny

  • 26 Juni 2010 - 08:26

    René ( Den Belg ):

    Hoi Tonny,
    Jongejongejonge, wat fiets jij wat af zeg! Verzorg je prima want een pelgrim hoeft niet persé "boete" te doen of zichzelf te "kastijden", toch zeker jij niet. Ik hoop echt dat het goed met je blijft gaan, maar nu al doe ik mijn pet af en buig diep uit respekt voor je prestatie. Probeer het nog een week vol te houden en rustig uit te rijden, goed naar je lichaam te luisteren, en je geest te sterken met de gedachte aan die talloze mensen die jou alle succes toewensen.
    Sterkte en veel goeie moed!

  • 26 Juni 2010 - 12:38

    Roos En Léon:

    Ha die Pelgrim,

    De laatste loodjes zijn altijd het zwaarst.
    Nu nog extra zwaar door je 'bilblessure'.
    Tonny, luister goed naar je lichaam. Verzorg het op de juiste manier, waar ik niet aan twijfel.
    Neemt het hoofd het over van het hart dan is het tijd om naar een andere oplossing over te gaan.
    Welke? Dat weet/voel jij zelf als beste.
    Succes en geniet, ondanks je malheur, toch van de laatste kilometers.

    Groeten Roos en Léon.

  • 26 Juni 2010 - 13:01

    Bas :

    Zo Pa, eindelijk weer even bijgelezen. Wel balen dat je nu een blessure aan de bil hebt. Kan me nog heugen dat ik in 2001 dat verschrikkelijke harde zadel heb vervloekt. Niets ergers dan pijn daarzo, kun je nog zo sterk zijn....

    9 dagen nog, even volhouden, maar idd als het niet meer gaat, gewoon even laten rusten die wond. Een echte boetedoening is helemaal niet nodig, moet leuk blijven he!

    tot snel pa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 159927

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: