Het nieuwe jaar is begonnen. - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar is begonnen. - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar is begonnen.

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

02 Januari 2010 | Nederland, Druten

Vandaag is het nieuwe jaar begonnen. En langzaam aan begint het af te tellen tot aan mijn vertrek naar Santiago. Afgelopen weken heb ik veel reisverslagen op internet gelezen, gepubliceerd door fietsers, die de tocht al eerder hebben gemaakt. Ik ben er nu uit welke route ik zal volgen. Het wordt de 'Sint Jacobsfietsroute' via 'Chartres, Tours, Bordeaux' naar de 'Pyreneeën'. Mijn bedoeling is dan om over de 'Col de Somport' te rijden. Van daaruit wil ik dan de zuidelijke route naar 'Santiago' volgen en de wat meer noordelijke route door 'Galicië' en de 'Roelandspas' terug naar 'St Jean Pied de Port'. Van daaruit dan terug via de route 'Langs oude wegen', die ik enkele jaren geleden, in 2001, http://fietsreizentonny.devaan.net/, al eens eerder in zuidelijke richting gereden heb. Het routeboekje deel 3 van Spanje heb ik inmiddels in mijn bezit. Bij het bestuderen van de route, realiseer ik me nu dat het gedeelte in Spanje zeer veel zwaarder is dan de route in Frankrijk. Dat kan misschien nog wel eens tegenvallen. Maar zoals in de diverse reisverslagen is te lezen, niet overhaasten en de tijd nemen. Daar gaan we dan ook voor.