Winterperikelen - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Winterperikelen - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Winterperikelen

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

20 Januari 2010 | Nederland, Druten

Na enkele weken sneeuw en ijs was het weer vandaag best aardig. Vanmiddag een waterig zonnetje en om half zes nog niet donker. Het gaat de goede kant op. Eigenlijk weinig kunnen fietsen, de afgelopen weken. Wel af en toe een uurtje op de tacx. Vandaag de tassen van de zolder gehaald om te kijken of alles past aan de fiets. Ik had met deze fiets nog geen lange tochten gemaakt. De achtertassen passen perfect, zijn Ortliebs, echter de AGU voortassen passen met geen mogelijkheid op de voordrager. Op deze fiets heb ik een voordrager van Tubus laten monteren en die zijn van een veel zwaarder en dikker materiaal dan die van de vorige fiets. Hier moeten dus nog andere, liefst Ortliebs voor in de plaats komen. Eigenlijk komt dat niet zo slecht uit, want deze AGU tassen hebben een wat kleine inhoud. En op de komende reis van toch wel 10 weken of langer, moet ik wel de nodige bagage mee kunnen nemen. Op marktplaats een set frontrollers van Ortlieb gevonden en meteen de verkoper een mail gestuurd. Nu afwachten hoe er op wordt gereageerd. Ook wil ik nog een lederen Brooks-zadel monteren en een andere stuurpen. Tja zo langzamerhand moet ik alles in orde zien te krijgen en kilometers maken om aan de fiets te wennen.