Alweer "Fiets" - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Alweer "Fiets" - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Alweer "Fiets"

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

20 Februari 2010 | Nederland, Druten

De fietstassen, die ik op marktplaats had gevonden, waren tenslotte toch verkocht. Jammer, maar helaas. Inmiddels heb ik twee nieuwe Frontrollers-Plus van Ortlieb gekocht bij een internetwinkel. de prijs viel ook nog wel mee, dus de tassen zijn nu helemaal voor elkaar. Dat brengt me weer terug op het 'zadel'. Bij Mastbergen geweest en een verstelbare stuurpen aangeschaft. Mijn plan was om ook een lederen Brooks zadel te kopen. Carlo (Mastbergen) adviseerde mij echter een geheel ander zadel. Een zadel met een gleuf in het midden, hij reed er zelf ook mee en het beviel hem prima, zo vertelde hij me. Ik had er de nodige twijfels over, maar nadat hij me verzekerde dat ik het binnen drie maanden gewoon weer kon ruilen voor een ander, heb ik me alsnog laten overhalen. Thuisgekomen meteen de stuurpen en het bewuste zadel gemonteerd. De zondag erna was het iets beter weer en de weg nagenoeg opgedroogd, dus tijd voor een proefrit. Nou, ik had het na enkele kilometers al gezien en vooral gevoeld, dit zadel is het echt niet. Toch nog maar zo'n 65 km doorgefietst om vooral zeker te zijn. Op de terugweg naar huis heb ik me voorgenomen om toch weer het originele zadel te monteren, dat is blijkbaar toch zo slecht niet. Daar heb ik immers al enkele duizenden kilometers op gefietst en geen echte problemen gekend. Deze knoop is dus ook doorgehakt.
Afgelopen week nog wat kilometers gemaakt. Het is goed te merken dat ik de laatste weken bijna niet gefietst heb, het gaat erg stroef. Nu maar langzaam opbouwen de komende tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 160116

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: