Eindelijk beter weer - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Eindelijk beter weer - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Eindelijk beter weer

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

09 Maart 2010 | Nederland, Druten

Ja, eindelijk beter weer. Vorige week een aantal dagen kunnen fietsen en het gaat elke keer wat beter. Afgelopen zaterdag de openingsrit bij TCWageningen gefietst. Dat ging buiten verwachting goed. Het waaide flink, maar desondanks toch behoorlijk wat kopwerk gedaan op de heenweg met wind tegen. Dat geeft vertrouwen. Ach, eenmaal aan de tocht begonnen, komt de conditie vanzelf wel.
het zadelprobleem is inmiddels ook opgelost(denk ik). Nadat ik mijn racezadel had gemonteerd en zo'n 250 km er op gefietst heb zonder problemen, is het mij duidelijk dat dit wel goed zit. Nu de fiets nog verder in orde maken. Ik wil achter nog een 17 kransje monteren ipv de 16, die er nu op zit. Hiermee heb ik dan hetzelfde kleinste verzet als bij een derajeur met 24 vóór en 32 achter. Dat moet toch kunnen lijkt me. Dan nog nieuwe olie in de Rohloff naaf en nog even de wielen/spaken controleren.
Inmiddels heb ik nu zo'n 500 km gefietst. Het streven is om op koninginnedag vrijdag 30 april te vertrekken, mits de weersvooruitzichten dan niet te slecht zijn.