Morgen vertrekken - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Morgen vertrekken - Reisverslag uit Druten, Nederland van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Morgen vertrekken

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

29 April 2010 | Nederland, Druten

Afgelopen week erg druk geweest met van alles en nog wat regelen voor de grote tocht. Ik krijg de indruk dat de voorbereidingen erg veel druk leggen. Het is best lastig om bepaalde keuzes te maken mbt het meenemen van dingen. Ik hoop dat alles nu voor elkaar is. Volgens mij heb ik zeker genoeg bij me. Alle tassen met inhoud samen is een gewicht van 29,7 kilo.
Best even schrikken, want ik was steeds in de veronderstelling dat het zo ongeveer tussen de 20 en 25 kilo zou zijn. Maar goed, ik kan er toch niets van missen.
Heb even een rondje proefgereden met de volle bepakking. Nou dat was erg wennen hoor. Je voelt het gewicht wel doorwegen. De fiets krijgt er een geheel eigen rijgedrag door. Maar dat went morgen wel, hoop ik. Gewoon rustig en regelmatig fietsen en geen bruuske tempoversnellingen doen, dan zal het vast wel gaan.

Vanmiddag zat ik nog even mijn kaarten en routepapieren door te nemen en bekeek ook mijn pelgrimspas. Het is de bedoeling om deze onderweg steeds van een stempel te voorzien in plaatsen op de route. Hiermede kan je dan in 'Santiago' een zogenaamde 'compostela' bekomen. Deze wordt uitsluitend verstrekt als aangetoond kan worden dat de route ook daadwerkelijk is gewandeld of gefietst. Het werd me toen duidelijk dat er dan ook een eerste stempel van onze eigen Drutense Ewaldenparochie in moest komen staan. Heb meteen de pastor gebeld en de situatie uitgelegd. Hij vond het geen probleem en vroeg me om vanavond om half zeven even naar de pastorie te komen. Nadat ik hem een en ander had uigelegd over mijn tocht kreeg ik mijn stempel en heb met hem afgesproken dat ik ook mijn laatste stempel zal komen halen, als ik weer terug ben in Druten.
Daarna nog bij Edwin, Martine en Jens gebarbequed. Lekker en gezellig.

Mariken en Tonny zullen morgen tijdig komen, zodat we om acht uur kunnen vertrekken. Eerst via een door Mariken geplande route naar Breda en dan via de St Jacobsroute verder. Als we daar zijn dan moet ik even bellen met Jeanne en Jacques. Zij wonen in het plaatsje 'Meer'(B) en hebben me gevraagd om even langs komen omdat het toch op de route ligt. Dat doen we natuurlijk graag. Daarna is het niet erg ver meer naar de eerste overnachting in 'Zoersel'.

Eerst nog maar even slapen en dan maar hopen dat we morgen droog kunnen vertrekken..........



  • 29 April 2010 - 21:07

    Mark Vonk:

    Tonny, heel veel suc6 morgen en ook heel veel plezier. Geniet van de tocht! Ik zal je blog zeker gaan volgen.

    Groet Mark
    www.wielertaal.nl

  • 30 April 2010 - 14:11

    Cor:

    Dag Tonny,

    Ik hoop dat je het droog gehouden hebt. De Koningin had een paraplu nodig in Zeeland, dus ik weet het ook niet.
    Ik wens je heel veel succes en plezier en vooral veel "heilige" stempels zodat je de compostella haalt.

    Groet
    Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 160121

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: