Dag 30 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 30 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 30

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

29 Mei 2010 | Spanje, Madrid

Santiago de Compostela – Olveiroa

Vannacht sliepen we in een Albergue, waar volgens onze schatting waarschijnlijk wel zo’n 800 slaapplaatsen waren. Erg massaal dat wel, maar allemaal verdeeld in zalen van ongeveer 40 bedden.
Gisteravond tot 11 uur op internet gezeten om de blog bij te werken. Daarna naar de slaapzaal. Dat viel erg tegen, het was pikkedonker en het ronkte aan alle kanten. Nog even naar de toiletten geweest om de tanden te poetsen en toen het bed in. Was erg moeilik om in slaap te komen door het gesnurk om me heen. Uiteindelijk toch gelukt.
Om zeven uur ben ik opgestaan en zag dat Johannes er ook al uit was evenals Kees. We zaten op de derde verdieping en moesten dus alle bagage weer naar beneden sjouwen. Verdorie wat een gewicht als je alles in één keer probeert mee te nemen. Dat lukte dus ook niet. Ontbijten ging niet, want de keuken was gesloten. Johannes had nog wat muesli en met wat melk erbij hadden we toch iets in de maag om te vertrekken. We hadden gister vergeten foto’s te nemen bij de Kathedraal dus dat gingen we alsnog doen. Wel mooi dat het nu tenminste erg rustig was. Dus dat lukte prima. Toen de stad uit zien te komen. Een probleem natuurlijk, maar na een keer verkeerd te zijn gereden toch vrij snel de goede weg gevonden en op weg. Meteen klimmen, jaja. Ik had de route van vandaag gister goed bekeken en gezien dat het best heftig was. Er zaten twee beklimmingen in vanaf zeeniveau tot 390 meter. En de rest was op en af. Om half elf hebben eerst maar in een barretje koffie gedronken met een Bocadillo. Dat is een half stokbrood met beleg. Daarmee hadden we de accu weer voldoende aangevuld om de rest te volbrengen. We vertrokken vanmorgen met miezer, maar naarmate de dag vorderde, klaarde het een beetje op en was het voornamelijk droog met af en toe wat regen. Toen we weer vertrokken, zag ik dat ik een oproep had gehad. Het bleek Mariken te zijn. Zij had mijn noodoproep van gister gezien voor foto’s en heeft meteen extra fotoruimte voor mij gekocht. Geweldig Mariken, erg fijn en bedankt hoor. Kan ik weer even vooruit. Om ongeveer drie uur waren we in ‘Olveiroa’, waar we naar toe wilden vandaag. Er was een Albergue en daar aangekomen, bleek dat er om zes uur pas iemand zou komen om in te schrijven. Alles zat vol, maar in een ruimte naast de keuken stonden drie matrassen tegen de muur. We hebben die maar op de vloer gelegd en onze spullen er bij gezet. Slaapzak erop en dat zou moeten kunnen vonden wij. Daarna douchen en meteen de kleren gewassen. Toen was het echt tijd voor een biertje in de bar er tegenover. Om zes uur naar de receptie om in te schrijven en daarna weer terug naar de bar, waar we een heerlijk menu hebben gegeten. Voorgerecht macaroni en hoofdgerecht kabeljauw met gekookte aardappelschijven. Heerlijk en meer dan genoeg. En dat voor 8.50 euro. Na het eten mijn verslag afgemaakt en nu is het aan Kees voor zijn verhaal……

Was inderdaad wel even spannend, je hoort immers verhalen over fietsers die worden doorgestuurd omdat wandelaars voorrang hebben. Toen we nog zes lege bedden ontdekten op een zolder en zelfs twee matrassen in een schuurtje om graan te drogen waren, we een beetje gerustgesteld. Uiteindelijk geen probleem (gelukkig).
Gisteren kwamen we aan in Santiago, maar ik had er nog niet echt een speciaal gevoel bij. Pas na het retourtje ‘Finisterre’ heb ik het einde bereikt.

Totaal 2570 km
Dag 88 km