Dag 31 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 31

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

30 Mei 2010 | Spanje, Madrid

Olveirao – Finisterra – Olveirao

Vandaag is de dag, dat we naar het zogenaamde ‘Einde van de wereld’ gaan, namelijk ‘Cabo Fisterra’. Omdat morgen de laatste dag is dat Kees meefietst, mag hij voor vandaag het verslag maken.

Zoals Jullie gisteren konden lezen, sliepen we in de ruimte naast de keuken/eetruimte. Dat betekende dat vanaf 5.30 uur de eerste pelegrino’s hun ontbijt kwamen gebruiken, waardoor we wakker werden. We zijn toch alle drie blijven liggen tot 7 uur (overigens zijn Johannes en ik tussendoor ook enkele keren wakker geworden van bijgeluiden, maar na een por richting Tonny konden we weer een tijdje rustig slapen).
Daarna de boel ingepakt en in de bar bij de albergue een ontbijt(je) genuttigd, 2 stuks tostada met marmelade en koffie. Daarna op pad richting einde van de wereld: ‘Finisterre’. Het weerbericht in ‘el Diaro’ voorspelde nevelig weer. We wisten niet precies wat dit betekende maar dachten dat het in ieder geval beter was dan regen. Nou dat bleek een vergissing. We reden constant door een mist waardoor we door en door nat werden, het water stond in de schoenen. De prachtige vergezichten over de zee, zoals ze in het route boekje staan, hebben we niet kunnen ontdekken. We zijn in een ruk doorgereden naar de kaap, zonder pauze (37 km). Van horen zeggen weten we dat je daar een grandioos uitzicht hebt over de zee.
Op de terugweg hebben we in ‘Fisterra’ koffie gedronken. Ze hadden geen bocadillo´s, we moesten het doen met de twee laatste croissants en twee donuts.
Het officieel certificaat dat men in ‘Fisterra’ is aangekomen wordt uitgegeven in de ‘Albergue Communicipal’, vlak bij de haven. We waren daar om 11.30 uur, de albergu was echter gesloten tot 13.00 uur. We hadden geen zin om daarop te wachten. We besloten om door te rijden tot ‘Cée’ en daar iets te eten. Wij zijn gestopt bij een lokale bar. Daar hadden ze geen bocadillo’s. We hebben aangewezen dat we hetzelfde wilde eten als de aanwezige Spanjaarden. Dit was een bonenschotel (vergelijkbaar met cassoulet) en, hoe kan het mooier, sint Jakobsschelpen! Na dit toepasselijke maal zijn we weer doorgereden, terug naar dezelfde albergue als gisteren. Gelukkig was het weer intussen een stuk opgeklaard en konden we nu zien waar we op de heenweg hadden gereden, een hele openbaring.
Na een pittig laatste stuk omhoog (daarom gingen we vanochtend natuurlijk zo hard!) kwamen we uiteindelijk weer bij de albergue in ‘Olveiroa’ aan. We doken direct met z’n drieën de ruimte naast de keuken in en deze bleek nog vrij. Een Duitse pelgrim zag hogelijk verbaasd dat wij zo direct op ons doel af gingen. Na enige uitleg was het hem duidelijk. We waren precies op tijd (15.30 uur), net als gisteren is het weer erg druk.
Na de persoonlijke verzorging en de dagelijkse was zitten we nu aan een heerlijk potje bier.

Nou, na het relaas van kees hoef ik hier niet veel meer aan toe te voegen hoor. Alleen, dat ik enkele blauwe plekken heb opgelopen en ik weet nog steeds niet hoe. Nadat ik zijn verslag heb gelezen is het me nu helemaal duidelijk geworden. Vannacht slapen we op dezelfde plek, dus zullen de blauwe plekken nog wel talrijker worden…..

Totaal 2644 km
Hoogtem. 1311 Mtr

• 30 Mei 2010 - 18:17

Ans:

He fietsers,
    Volgens mij zijn jullie nu de foto's van vandaag aan het plaatsen!
    Jammer van de ge"miste" uitzichten,in Finestere.
    Komen jullie morgen dan alweer terug in Santiago?
    Vandaag op het communiefeest van neefje Joep was je wel onderwerp van gesprek,Kees. Iedereen praat met groot respect over je prestatie. Ik heb de link nog evn doorgemaild aan de overbuurman van Co, die wil ook graag gaan!
    Groetjes, Ans

• 30 Mei 2010 - 19:45

Gert Slob:

Hallo Tonnie,

heb weer even bij gelezen en de mooie foto's bekeken. Gefeliciteerd met het bereiken van je eerste doel! Trouwens bijzonder leuk dat je een paar goede maten getroffen hebt daar.
    Goede reis maar weer en geen risico's in de mist, want je wil toch niet "de mist in gaan".

• 31 Mei 2010 - 08:20

Renate:

Hey tonnie, heb hier in weurt wat geld ingezameld voor wat scheermesjes,want zonder baardje vind ik je een stuk knapper!!!! haha.
    Goede reis nog

Groetjes uit Weurt x