Dag 32 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 32

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

31 Mei 2010 | Spanje, Santiago de Compostella

Olveiroa – Santiago de Compostella

Vannacht erg slecht geslapen. Het werd gister erg druk in de Albergue. Zelfs in de keuken sliepen twee mensen op een matje op de vloer. Voelde me vanmorgen daardoor ook niet geheel fit, kan natuurlijk ook aan de biertjes en de wijn van gisteravond hebben gelegen. Om acht uur zaten we op de fiets en ging het in een lekker rustig tempo van start richting ‘Santiago’. Vandaag was het de laatste dag voor Kees op de fiets samen met ons. Na een beetje een nevelige start klaarde het in de loop van de morgen op en konden we het laatste gedeelte van de rit in een heerlijk zonnetje afleggen. Het werd zelfs erg warm en nu merk ik pas dat ik ben vergeten om te smeren. Mijn armen gloeien behoorlijk en zijn flink rood geworden door de zon. Morgen maar goed insmeren. Rond drie uur waren we in ‘Santiago’ en hebben we nieuwe foto’s gemaakt bij de Kathedraal. Kees zijn fotokaartje was gister opeens onleesbaar en had de geest gegeven. Gelukkig had ik zijn kaartje gebackupt op mijn netbook. Alleen de foto’s van de aankomstdag nog niet. Deze was hij dus kwijt en moesten we opnieuw maken. Onderweg heeft hij een usb stick gekocht en daar heb ik al zijn foto’s op gezet, zodat hij thuis alles toch nog kan bekijken. Daarna hebben we ons eerst in de Albergue ingeschreven en de bagage naar boven gesjouwd. Wat een werk zeg. We sliepen op de derde verdieping en dus zes trappen op. Daarna gedoucht en even naar beneden om wat te eten. Toen was het weer de hoogste tijd voor een cervesa(of twee) in de stad. We zaten nog maar net, of we zagen twee pelgrims aan komen, die ik al enkele keren eerder onderweg had ontmoet. Even later kwam Jan uit ‘Berlicum’ aanwandelen, weer bijkletsen en toen we weer terugliepen stond een fietser op een plattegrondje te kijken. Het was Jan uit ‘Amersfoort’, een landgenoot, die Johannes op zijn Zilverroute had ontmoet. Nou, weer kletsen en hem de weg gewezen naar de Albergue. Toen wat inkopen gedaan. Ik had beloofd om vandaag zelf een spaghettimaaltijd te bereiden. Natuurlijk heb ik dat met veel plezier gedaan en het is volgens mij ook goed gelukt. Terwijl we zaten te eten kwam Jan ook de eetzaal binnengelopen en we hebben hem natuurlijk uitgenodigd om met ons mee te eten. Er was genoeg en: ‘een pelgrim deelt natuurlijk met zijn lotgenoten’. Daarna mijn verslagje geschreven en de beurt is nu echt voor de laatste keer aan Kees.
Deze keer verwachten we natuurlijk allemaal een wat langer stukje van hem, toch………..

Mijn queeste is voorbij, de strijd is gestreden. De Heilige Graal hebben we helaas nog niet kunnen bemachtigen. Vele gevechten gevoerd met ‘mucho molinos el viente’. De strijd was zwaar maar telkenmale weer heb ik als overwinnaar het strijdperk kunnen verlaten. De eer van de familie is nimmer geschonden. Nu ga ik mij met gezwinde spoed huiswaarts begeven. Binnenkort kan ik mijne schone jonkvrouwe weer in de armen sluiten, met gepaste trots.
Maar de kruistocht is nog niet ten einde. Ridder Tonny en ridder Johannes gaan voort op hun stalen ros. De strijd zal hevig zijn, maar steeds opnieuw zullen zij het zoet van de overwinning smaken en ten lange lesten zullen ook zij weer met hun lief verenigd zijn.
Ik wens deze koene ridders alle succes met hun heroïsche strijd en heel veel roem en glorie.
Tonny wil ik in het bijzonder bedanken voor de strijd die wij de afgelopen dagen zij aan zij hebben gestreden, zonder ook maar één moment te verzaken.

Ik zal proberen via de berichten van rondreizende troubadours op de hoogte te blijven van jullie verdere avonturen.
Houdt een ding steeds in jullie gedachten: alleen het onderweg zijn telt.


Totaal 2706 km
Dag 62 km
Gem 16.5 km/u
Tijd 3.43 min
Max 56.5 km/u
Hoogtem. 801 Mtr

  • 01 Juni 2010 - 07:15

    J.v.d. Meer:

    Gefeliciteerd een pracht prestatie. Was zelf iets aan het zoeken op internet en kwam op side. Als ik jullie in die deur zie, daar hebben wij voor twee jaar ook geslapen. Fijn die beelden weer eens terug te zien.
    Wens jullie goede terugreis, zelf gaan we dit jaar naar Rome vanaf Siena met zes man te volgen op Pake.waarbenjij.nu.

  • 01 Juni 2010 - 09:13

    Jan.v.d.brink:

    hallo tonnie.

    ik vindt het een hele prestatie ik wens je veel succes op de terugweg en kom gezond en heelhuids terug.

    groeten jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 160114

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: