Dag 34 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 34 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 34

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

02 Juni 2010 | Spanje, Madrid

Sobrado dos Monxes – Cadabo

Vanmorgen al erg vroeg wakker geworden. Steeds weer in slaap, maar kreeg ook af en toe een por van Johannes vanwege het snurken van mij. Och als je op zo’n slaapzaal ligt, dan is het links en rechts af en toe een getrompetter van jewelste. Om zes uur zei ik tegen Johannes: ‘zullen we maar opstaan?’
‘Oké’, zei hij, dus zijn we meteen maar opgestaan en aan de slag gegaan met inpakken en opruimen. Normaal zijn de wandelaars al erg vroeg uit de veren, maar vandaag waren wij echt de eersten. Gister hadden we eieren gekocht en die hebben we eerst maar soldaat gemaakt. De dame, die in het bed naast mij sliep, zat echt met een blik te kijken, van tjonge, dat is pas lekker.
Ze zei: ‘ik dacht dat Holllanders niet zo’n goed ontbijt hadden als wij, Duitsers, maar hiermee geef ik mijn ongelijk toe’.Ik vond het natuurlijk wel leuk dat ze dat zei, maar we hebben de eitjes toch lekker zelf opgegeten. Daarna de fiets gereed maken en starten maar. We wisten dat het vandaag behoorlijk klimmen was. De eerste 10 km al zo’n 300 hoogtemeters. Lekker om op te warmen. Het weer was niet echt mooi, slechts zo’n 12 graden, maar wel goed om te klimmen natuurlijk. Om half tien even gestopt bij een bar voor een kop koffie. Altijd goed zo’n cafeïnestoot, toch? Daarna weer op weg. Om ongeveer half een nog gestopt op een plekje in de zon om wat te eten. Daarna weer verder. Inmiddels stond de zon weer aan de hemel en werd het warmer en warmer. Om drie uur kwamen we aan in ‘Cadabo’, waar we vandaag naar toe wilden. We hadden precies 80 km gefietst en hebben nog wel even overwogen om nog 30 extra te doen. Die extra kilometers waren wel erg veel klim-meters, dus dat hebben we maar zo gelaten. Morgen komt er weer een hele zware dag aan.
De kleding maar weer gewassen, want je zweet wat af met al die beklimmingen. Daarna zijn we naar het stadje gegaan om te kijken naar wifi. Niet gevonden, maar wel, vergezeld van een biertje, het verslag geschreven. Dadelijk even inkopen doen voor morgenvroeg en terug naar de Albergue om ons in te schrijven. Dan gaan we eten en is het weer tijd om te gaan slapen. Morgen willen we weer vroeg op de fiets zitten, zodat we de eerste kilometers heerlijk fris kunnen rijden…………….

Totaal 2840 km
Dag 80 km
Gem 14.9 km/u
Tijd 5.19 min
Max 53.5 km/u
Hoogtem. 1306 Mtr

  • 03 Juni 2010 - 15:01

    Wim Overdijkink:

    Hoi Tonnie,
    Wat zal je straks terugkijken op een geweldige ervaring, ik kijk nog niet uit naar mijn pensioen maar als ik dit allemaal lees dan het me niet snel genoeg gaan.
    suc6 en ik blijf je volgen, groetjes Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 160122

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: