Dag 35 - Reisverslag uit San Antolín, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 35 - Reisverslag uit San Antolín, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 35

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

03 Juni 2010 | Spanje, San Antolín

Cadabo – San Antolín

Vanmorgen weer vroeg opgestaan en om half acht weer op de fiets. Weer meteen vanuit de Albergue linksaf en klimmen. We vertrokken in de wolken en het zag er niet echt goed uit wat het weer betreft. Naarmate we hoger stegen werd het echter steeds lichter en lichter en op een gegeven moment kwam de zon er zelfs door. Het eerste gedeelte van de rit ging het drie keer boven de 900 meter. Telkens nadat we de top hadden bereikt, kwam er weer een afdaling. Op die manier schiet het niet echt op natuurlijk, vooral omdat het steeds flinke stijgingen waren. Tegen elven kwamen we in ‘Fonsegrada’ aan en hadden toen al 700 hoogtemeters. Het eerste gedeelte van de ‘Camino Northe’ eindigt daar en de volgende begint er. We vertrokken weer en na een gestage klim, die wel goed liep, kwamen we boven de 1000 meter hoogte en kort daarna zelfs op 1175 meter. Hierna volgde een afdaling naar een dal op 300 meter hoogte. Na enkele kilometers gedaald te hebben, kwamen we twee fietsers tegen, waarvan de Hollandse nationaliteit afstraalde. Ik stopte en maakte een praatje met hen. Zij hadden ook in ‘San Antonil’ overnacht, maar met de nodige moeilijkheden. Ze reden gister in ‘Sisterna’ en konden de pas niet over vanwege wegwerkzaamheden. Deze waren over een afstand van 20 kilometer. De weg werd alleen ’s middags van 14.00 tot 16.00 uur vrijgegeven. Dit konden zij in die twee uur natuurlijk nooit halen en hebben in ‘Sisterna’ overnacht. De hosteleigenaar heeft hen gistermiddag om 14.00 uur met een busje naar ‘San Antonil’ gebracht. Ze vertelden me ook nog dat er een Belgisch stel op een tandem enkele kilometers vòòr ons reed. Zij hadden hen ook geïnformeerd over de wegwerkzaamheden. Gelukkig dat ik gestopt was om een praatje te maken. We kregen van hen een visitekaartje van het hostel in ‘San Antonil’. We zijn daar naar toe gereden en waren omstreeks half drie daar. Het Belgische stel, Rick en Adri, waren al gearriveerd en samen met hen hebben we de zoon van de eigenaar, die een beetje Engels sprak, gevraagd of hij ons voorbij de wegwerkzaamheden kon en wilde brengen. Vandaag wilden we dan bij hen overnachten. Na veel over en weer gepraat zei hij ons: ‘maak jullie geen zorgen het wordt geregeld’. Erg fijn natuurlijk en we hebben ons er verder maar niet meer druk over gemaakt. De kamer was prima en na gedoucht te hebben en de kleding gewassen, lekker een biertje en aan het verslag werken. Hopelijk lukt het morgenvroeg allemaal en kunnen we weer verder ………………..

Totaal 2906 km
Dag 66 km
Gem 15.0 km/u
Tijd 4.23 min
Max 53.5 km/u
Hoogtem. 1188 Mtr

• 05 Juni 2010 - 08:37

Marleen:

Hoi Tonny, wat leuk om zo je dagboek te lezen. Ik ga de rest ook lezen. Ik denk nog steeds met plezier terug aan onze ontmoeting in Cambrai. Wat heb je een pad afgelegd sindsdien zeg! Lied en ik zijn tot Tours gereden en hebben erg genoten van onze tocht.

doeg,
    Marleen

• 05 Juni 2010 - 08:47

Henny Meutgeert:

Hoi Tonny, ja, even niets van ons gehoord he? We waren even een paar dagen naar Duitsland (fietsen). Ja, ook wij fietsen, alleen niet zoveel en zo hard als jij dat doet hoor. Maar wij hadden ook mooi weer. Fijn, dat het nu goed gaat! Ja en dan nu naar Nelly he? Ik mail af en toe even met haar. Maar zij heeft het ook druk. We zullen nu weer dagelkijks je mooie verdlagen lezen. Het is net of we het zelf meemaken, zo goed beschrijf je alles. Compliment! Hej, Tonny, zet 'm op, hou je taai en we spreken erlkaar na afloop wel. Maar eerst blijven we reageren op jouw verhalen. Doei en groetjes, Henny en Gerrit

• 06 Juni 2010 - 13:36

René (den Belg):

Tonny, Hééél knap wat je doet! Ik denk nog met weemoed terug aan de dagen dat we met zijn drieën mochten optrekken - twee belgen met die olijke Drutenaar die ons groepje heel veel bijbracht: relativering, technisch inzicht én twee rechtse handen, zelfs aan het fornuis. Spijtig dat we te vroeg afscheid moesten nemen, maar we blijven je volgen, maat, waar je ook gaat! Doei!
    René