Dag 37 - Reisverslag uit Boñar, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 37 - Reisverslag uit Boñar, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 37

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

05 Juni 2010 | Spanje, Boñar

Coboalles de Abajo – Boñar

Vandaag al om kwart over zeven op de fiets. Eerst nog even eieren bakken met spek, een echt Engels ontbijt. Dat hadden we afgesproken gister en inkopen gedaan daarvoor. Daarna gestart en meteen een klim van 250 meter hoogteverschil. Daarna via een heerlijk parcours op hoogte verder. We bleven steeds op zo’n 1200 meter hoogte. Een heel erg mooie rit over deze hoogvlakte met aan alle kanten prachtige vergezichten op de om ons heen liggende bergen. De weg volgde het riviertje ‘Rio Luna’, wat op deze hoogte ontspringt. Naarmate we verder reden en steeds wat verder afdaalden, werd het riviertje steeds groter van omvang. Op een gegeven moment kwam het uit in een enorm groot stuwmeer, waar we langs reden. Ook hier weer mooie uitzichten. Om half een waren we in ‘La Magdalena’ en hadden we al dik 70 kilometer op de teller staan. We besloten om naar ‘La Robla’ te rijden en daar wat te eten. Daarna naar ‘La Vecilla de Curueno’ om daar een slaapplaats te zoeken. Dan zouden we 110 km hebben voor vandaag. Een mooie afstand. Op weg daarheen hoorde ik opeens Johannes iets roepen. Wat hij bedoelde begreep ik niet meteen. Echter een klein stukje verder stonden opeens zijn vrouw Annie en broer Tars met dochter langs de kant van de weg. Nou dat was even een verrassing. De emoties kwamen natuurlijk los op dat moment. Een stukje terug bleek een spandoek langs de weg te hangen, met daarop de tekst: ‘Johannes, over 250 meter zadel wisselen’.
Dat had hij gezien en wilde mij dat vertellen. Dit alles door zijn broer Tars geregeld. Hij had een nieuw zadel meegebracht voor Johannes, die in een van zijn vorige verslagen, de problemen met zijn zadel had aangegeven. Nou nou, toen iedereen een beetje was bekomen van de emoties, gingen wij op de fiets verder naar ‘La Vecilla de Curueno’. Zij zouden met de auto vast doorrijden en kijken voor een hostal. Daar aangekomen, hebben we bij een hostel eerst maar iets gedronken op het terras. Toen we vroegen naar kamers, bleek dat het was volgeboekt en hadden ze geen plaats meer. Het volgende plaatsje was ‘Boñar’ en slechts 10 km verder. Zij zouden daar heen rijden en een hostel zoeken. Wij met de fiets weer verder dus. Wel met enkele biertjes achter de kiezen, maar dat mocht de pret niet drukken. Toen we in ‘Boñar’ aankwamen stond Tars ons al met de auto op te wachten en reed hij voor ons uit naar het hostel, waar hij de kamers al had geregeld. De fietsen konden in een afgesloten garage worden gezet. Daarna even douchen en naar het stadje gelopen om iets te drinken op een terras. Om negen uur weer terug naar het hostel om te eten en nog even een rondje gelopen. Inmiddels alweer 11 uur en moet ik dit verslag nog schrijven, waar ik nu nog mee bezig ben. Morgen om zeven uur opstaan en mijn ketting schoonmaken. Meteen het nieuwe zadel voor Johannes monteren en om acht uur kunnen we ontbijten.
Daarna willen we toch verder fietsen, met af en toe een stop met de rest, die met de auto ons zullen volgen………….

Totaal 3072 km
Hoogtem. 1185 Mtr

• 06 Juni 2010 - 15:29

Gert Slob:

Hoi Tonnie,

prachtige foto's van een schitterende omgeving, maar dat zal toch afzien zijn met al die beklim-mingen op zo'n bepakte fiets!Maar dat is wel aan jouw besteed natuurlijk.Ik lees niet veel over lekke banden, heb je ze niet of ver-vang je ze zo snel,dat ze het verslag niet halen?
    Vandaag hebben we met de club met alle groepen koffie gedronken bij de Oude Molen in Groesbeek toch gauw met 50 man/ vrouw,hadden prima weer en was gezellig.
    Goede reis meer weer en tot lezens.

• 06 Juni 2010 - 18:28

Kees Nouws:

Hoi Tonny (en Johannes),

Volgens mijn gaat jullie terugreis voorspoedig, goed om te lezen.
    Beetje afzien in de beklimmingen, daar doen we het toch voor: no hay dolor, no hay gloria.
    En wat een verassing voor Johannes!!

Mijn terugreis, afgelopen woensdag, was de zwaarste dag van mijn hele vakantie!! Ans had wel een grandioze ontvangst geregeld met familie en vrienden.

Ik heb al een stukje gefietst op mijn racefiets. Ik dacht dat het super zou gaan, zonder bagage. Dat viel vies tegen, het is toch een heel andere inspanning. Ik heb het maar rustig aangedaan en ga het de komende tijd wel weer opbouwen.

Ik wens jullie nog heel veel fietsplezier.
    Groetjes, Kees.

• 07 Juni 2010 - 14:22

Dominique:

bjr tonnie

un petit resume en anglais
    ou en francais nous sommes
    en Europe
    it is hard to follow you
    and it is not easy .Even
    we want to know your event
    good luck i will trye to
    translate the next report

tres amicalement