Dag 38 - Reisverslag uit Camporredondo de Alba, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 38 - Reisverslag uit Camporredondo de Alba, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 38

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

06 Juni 2010 | Spanje, Camporredondo de Alba

Boñar– Camporredondo de Alba

De wekker liep om 7 uur af en meteen ben ik opgestaan. Alles opgeruimd en naar beneden om de fietsen te halen. De ketting moest ik nog schoonmaken en bij Johannes het zadel vervangen. Gisteravond werd ons verteld dat één van de twee sleutels, die we hadden gekregen, op de garagedeur paste waarin de fietsen stonden. Tars liep al buiten te wandelen en had ook al geprobeerd om de garage open te maken, wat niet lukte. De sleutel paste niet. Geprobeerd met mijn sleutel, paste ook niet. Verdorie, wat een gedoe. In het Hostel was alles ook nog in diepe rust. Het enige wat ons te doen stond was gewoon te wachten tot er leven in de brouwerij zou komen. Dat schoot echter niet op. Wij bellen en kloppen, maar er werd totaal niet gereageerd. Om kwart voor negen hoorde Tars iets. Meteen op de deur geklopt en eindelijk kwam er iemand om de hoek van de deur kijken. ’De sleutel van de garage graag’, vroegen we. ‘Uno momente’, kregen we te horen en om negen uur konden we eindelijk bij de fietsen. Nadat we de noodzakelijke dingen hadden verricht, de bagage erop gepakt en naar het ontbijt. Uiteindelijk reden we om kwart voor tien weg. Wel wat laat, we wilden vandaag naar ‘Camporredondo de Alba’ rijden, een afstand van ongeveer 73 kilometer. Volgens het routeboekje is daar een Albergue. Om elf uur even een kop koffie gedronken en weer verder. Het ging best lekker, met een heerlijk windje dat een prima verkoeling gaf tijdens de vele beklimmingen.
Tegen half een kwamen we in ‘Guardo’ aan en hebben we op een terrasje even gestopt voor een cola. Terwijl we daar zaten was er een soort processie gaande. Er stond een beeld van de Heilige Antonius, waar kinderen, als engeltjes uitgedost bij geknield zaten. Later kwam de processie weer op de terugweg voor ons terrasje langsgelopen. Wat het allemaal precies inhield, weet ik ook niet, maar het was wel mooi om te zien. Inmiddels waren Tars, Annie en Iris ook gearriveerd en hebben we afgesproken dat wij verder gingen en zij eerst even wat gingen eten. Terwijl we de stad uitfietsten, kwamen we voorbij een restaurant en dachten dat het eigenlijk wel verstandig zou zijn om iets te eten. Sinds vanmorgen hadden we eigenlijk niets meer gegeten en het was nog zowat 30 kilometer naar het einddoel voor vandaag. Lekker gegeten daar en er bleek ook nog wifi te zijn, zodat we allebei nog even snel onze blog hebben bijgewerkt. Onderweg reden we op een gegeven moment de Belgen Adri en Rik op de tandem voorbij. Samen hebben we de laatste kilometers afgelegd. In het plaatsje aangekomen bleek dat de Albergue al enkele jaren niet meer in gebruik was en moesten we op zoek naar iets anders. Het was al na zessen en de hoogste tijd. Een stukje verder was een Hotel en ze hadden nog voldoende kamers vrij voor allemaal. Een prachtige gelegenheid met een bovenverdieping met een grote zitruimte waar zelfs een grote flatscreen tv stond. Na even gezellig te hebben gezeten gingen we naar beneden om te eten. Erg gezellig zo met z’n allen en na afloop nog even een afzakkertje genomen en daarna naar bed. Het is alweer over twaalven geworden en de hoogste tijd………..

Totaal 3145 km
Dag 73 km