Dag 39 - Reisverslag uit Basconcillos del Tozo, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 39 - Reisverslag uit Basconcillos del Tozo, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 39

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

07 Juni 2010 | Spanje, Basconcillos del Tozo

camporredondo de Alba – Basconsillos de tozo

Vannacht lekker geslapen. Kwam natuurlijk mede doordat ik geen enkele keer ben gepord vanwege het snurken. We sliepen met drieën op een kamer en volgens mij was er slechts een persoon die niet aan het snurkconcert deelnam. Dat was Johannes dus. Ik kwam daar achter toen ik ‘s nacht een keer er uit moest om naar het toilet te gaan. Johannes lag in het middelste bed en dat was nu dus leeg. Hij lag heerlijk in de huiskamer op de bank te slapen. ’s morgens zei hij dat hij niet kon slapen door het gesnurk van ons, maar toen ik hem hoorde ‘slapen’ was ik blij dat hij elders was gaan liggen. Ik heb in ieder geval prima geslapen en ben om zeven uur opgestaan. Daarna alles opgeruimd en op de fiets gepakt . het ontbijt was weer een echt Spaans gedoe, dus niet erg royaal. Maar ach, het is zoals het is en gewoon niet zeuren en op weg gaan. We reden om kwart over acht weg en meteen in een lekker tempo verder. Om ongeveer 11 uur koffie gedronken met de Belgen en toen zijn we verder gereden. De Belgen zeiden ons dat ze het stadje wilden bekijken en daarop hebben we afscheid genomen. Na een uurtje kwamen we bij een heel mooie plek aan een riviertje, waar picknicktafels stonden. We hebben ons natuurlijk meteen daar neergevleid en lekker onze lunch gebruikt.
Daarna maar weer verder. Er was in ‘Quintanas de Valdelucio’ een slaapgelegenheid volgens het boekje, maar dat klopte totaal niet. Het Hostel was alleen in het weekend geopend. Maar weer verder. Het werd best taai die laatste kilometers. Uiteindelijk kwamen we aan in ‘Basconcillos de Tozo’ en in een bar bleek dat er ook kamers beschikbaar waren om te overnachten. Meteen geregeld voor vijf personen. Een jongen, die daar werkte sprak wat Engels en ik kon aardig goed met hem converseren.
Meteen geregeld dat we ook konden eten vanavond, de eigenaresse zou speciaal voor ons koken.
Een grote schaal met patatos en voor iedereen een bord met een groot stuk vlees en twee gebakken eieren. Voor mij natuurlijk prima. Er werd van alle kanten vlees op mijn bord gesmeten, wat de anderen niet lusten. Natuurlijk had ik daar weinig problemen mee, want zoals jullie wel weten ben ik een echte liefhebber. Op een gegeven moment was het zelfs ook voor mij te veel en bleef er toch wel het een en ander op de borden achter.
Nadat we allen waren verzadigd, nog wat gedronken en ben ik aan dit verslag begonnen.
We hebben van Luiz, een werknemer in de bar hier, een soort dongel gekregen waar we mee kunnen internetten, maar wel in beperkte vorm. Misschien dat ik het verslag van vandaag nog kan uploaden, ik ga het in elk geval proberen.

Ps. Het is gisteravond niet meer gelukt, maar alsnog nu geplaatst.

Totaal 3247 km
Dag 102 km
Gem 19.9 km/u
Tijd 5.04 min
Max 69.5 km/u
Hoogtem. 883 Mtr

  • 08 Juni 2010 - 17:19

    Henny Meutgeert:

    Hej, ik zie 2 sinterklazen op de foto. Net echt! Maar fijn, dat het nu lekker terug gaat he? Mooie foto's ook. En ik vroeg me ook al fa of je nooit een lekke band hebt??? Of vermeld je dat lekker niet? Het regent hier nu behoorlijk, is benauwd en we moeten allebei zo naar een vergadering. Tonny, we rijden in gedachten met je mee, beleven alles met samen met jou en je compaan of companen. Ga zo voort, en je zult spoedig weer in Druten zijn. Hou vol, je hebt het meeste nu achter de rug. Heel veel sterkte, groeten en tot de volgende "brief". Doei, en tot mails, Henny en Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 160116

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: