Dag 40 - Reisverslag uit Miranda de Ebro, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 40 - Reisverslag uit Miranda de Ebro, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 40

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

08 Juni 2010 | Spanje, Miranda de Ebro

Basconsillos de Tozo – Miranda de Ebro

Gisteravond was de laatste avond met z’n vijven. Annie, Lars en Iris vliegen vandaag weer terug om 20.00 uur. Om zeven uur hebben we eerst nog gezamenlijk ontbeten en daarna zijn we om acht uur op de fiets gestapt. In tegenstelling tot de voorgaande dagen reden we nu een gebied binnen dat heel anders was. De spectaculaire vergezichten van toen waren er nu niet. Ik heb voor deze route gekozen, maar ondanks de vele zware beklimmingen heeft het mij alleen maar plezier gebracht. Wat een landschap, ik wist niet dat Spanje zo mooi kan zijn. De verschillende soorten landschappen, die elkaar opvolgen, zie je wel, maar ik denk dat ik de schoonheid ervan pas later zal gaan beseffen. Nu is het allemaal teveel in één keer. Als ik straks de foto´s terugkijk dan zal ik er zeker nog van nagenieten.
Vandaag veel klimmen, maar dat was ik al gewend de afgelopen week. Gisteravond uitgebreid afscheid genomen, het was de laatste avond, dus dat werd erg laat met de nodige drankjes. Vanmorgen voelde ik me niet echt top. Maar niets laten merken en gewoon van start gaan. Eerst nog even afscheid genomen en weg waren we. Ik had al vanaf het begin in de gaten dat het geen gemakkelijke dag zou worden. Ik heb Johannes maar steeds voorop laten rijden, zodat ik een richtpunt had en kon zien waar ik reed. Om twaalf uur kwamen we in een plaatsje en hebben even wat inkopen gedaan voor de lunch. Daarna wat verder op de route een leuk plekje gezocht in een dorpje op een bankje voor de lunch. Terwijl we daar heerlijk zaten te smullen van al dat lekkers, kwamen er drie fietsers uit tegengestelde richting aanrijden. Zij bleken uit ‘Uden’ te komen en reden deze route, omdat die niet zo zwaar was dan de ‘Camino Francais’, zo zeiden ze. We hebben ze maar zo wijs gelaten. Ze vertelden ons dat ze het zwaarste nu hadden gehad. Nou, wij hebben later nog wel even moeten lachen. Maar goed, ieder doet het op zijn eigen manier, dus zij ook. Vandaag willen we dit hele traject helemaal tot het einde fietsen, zodat we morgen tot ‘Estella’ kunnen rijden. Wel zullen dat vandaag een flink aantal kilometers zijn en zoals aan het einde blijkt, veel hoogtemeters. En dat nu op deze dag, die al zo zwaar voor me is. Afzien is vandaag het motto. Ik probeer steeds maar om wat afstand te houden tussen Johannes en mij, zodat ik lekker in mezelf gekeerd de klimmen kan doen. Tjonge, dat valt niet mee. Ongeveer zo’n 30 kilometer voor het einddoel bereikten we het hoogste punt van de laatste beklimming en de weg werd een gravelpad. Na enkele kilometers kwam er een afdaling van 10%. Daar was de weg gelukkig wel geasfalteerd. Na de afdaling werd het weer gravel. Wat een gebonk was dat. Je moest erg goed uitkijken om steeds het goede spoor te kiezen, zodat je niet in een gat terechtkwam. Allemaal prima gelukt en om vijf uur reden we ‘Mirandà de Ebro’ binnen. Daar hebben we het ‘Office de Tourisme’ bezocht om te vragen of er een Albergue was. Dat bleek het geval te zijn. Johannes ging het binnen vragen en ik bleef bij de fietsen. Het duurde en duurde. Later toen hij weer terugkwam vertelde Johannes me dat de medewerker daar waarschijnlijk zo blij was dat er eindelijk iemand kwam voor informatie, dat hij hem niet meer kon afremmen. Alles werd uit de kast gerukt en Johannes kwam met een arm vol brochures en kaartjes naar buiten. Gelukkig ook de route naar de Albergue. Die hadden we zo gevonden. Een prima locatie. Er was zelfs wifi in het hele gebouw aanwezig. Wel beveiligd, maar voor de code was geen pen en papier nodig. Een erg originele code was het: 1234567890, hihi…………..
Maar het werkte best goed, dus erg fijn om op je kamer te kunnen inloggen. Het is inmiddels alweer na elven en ik maak er nu een eind aan(aan het verslag bedoel ik natuurlijk).
Nog even op de blog plaatsen met enkele fotootjes en de dag is weer prima afgerond…….

Kees, hoe is het inmiddels gegaan met het opstarten van je werkzaamheden??????

René, bedankt voor je leuke reactie. Ben zeker van plan om contact op te nemen als ik weer terug ben. Ook groeten aan Valleer.

Dominique, very nice, that you’re following me on the blog. The Wheel is still going round and around, but it needs very much power to do this. Best regards to Brigitte also.




Totaal 3372 km
Dag 125 km
Gem 17.7 km/u
Tijd 7.03 min
Max 62.3 km/u
Hoogtem. 1502 Mtr

  • 09 Juni 2010 - 17:40

    Rita En Guy:

    Hallo Tonny
    We zien dat je nog altijd met volle teugen geniet van je reis. Houden zo, ook al heb je eens een minder goede dag. Het moet heerlijk zijn om al dat moois te kunnen meemaken. We kijken er naar uit om je binnenkort hier in Teillet te zien, en beloven om ditmaal niet te vragen om te helpen met bomen zagen!!! Je hoeft je echter niet te haasten, want het weer is hier bar slecht, regen en storm. Hopelijk is het waar je nu zit wat beter.
    Heel veel groetjes,
    Rita en Guy

  • 09 Juni 2010 - 17:45

    Tars:

    Ha die Tonny,
    Annie, Iris en ik zijn weer veilig terug in "Ollanda", na een geweldige tijd in Spanje met Johannes en jou. Tjonge, wat het ik een respect voor jullie grote prestatie daar gekregen.
    Ik ben ook wel een beetje jaloers, op jullie conditie en op jullie dagelijkse uitzicht van de onbeschrijfelijke omgeving daar.
    Nadat je 5 juni n ahet passeren van het spandoek van de eerste schrik bekomen was, denk ik dat we ruim 3 dagen heel plezierig en als een familie met ons 5-en het Spaanse land hebben doorkruist en dat komt grotendeels door jou fijne karakter en grote aanpassingsvermogen. Want dat heb je wel nodig als er plotseling zo'n druktemaker bijkomt! Net als bij Johannes hoeft het thuisfront zich geen zorgen te maken over de geestelijke en fysieke gesteldheid, want zowel op als van de fiets ben je een topfitte vent, waar menige 30-er jaloers op zou zijn! Pak vanavond nog een lekkere Cola-W...., dan zal ik er ook nog een op nemen hier! En die drinken we dan op een behouden, gezonde en voorspoedige terugreis voor jullie beiden. Ik blijf je volgen.
    Veel groeten, ook van Iris.
    Tars (de nachtzager...)

  • 09 Juni 2010 - 17:45

    Jan.v.d.brink:

    hallo tonnie.
    je bent nu ruim over de helft en ik verneem dat het nog steeds goed gaat
    hou je taai.

    groeten jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 160118

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: