Dag 41 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 41 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 41

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

09 Juni 2010 | Spanje, Estella

Mirando de Ebro - Estella

Na een goede nachtrust vanmorgen om half acht aan het ontbijt. We sliepen in een Albergue, maar het leek wel een hotel. Heel erg mooie kamers met zelfs twee douches en drie wastafels. Erg mooi en dat voor 23.20 euro inclusief ontbijt. We dachten gister, ach het zal wel weer op z’n Spaans zijn. Koffie en wat koekjes en dat is het dan. Nou, dat viel heel erg mee. Er was een soort ontbijtbuffet en er was alles wat je maar wenste. Melk, allerlei vruchtensapjes, koffie, thee, stokbrood, jam, boter. Er stond zelfs een schaal met koude pasta. Je kon zoveel nemen als je maar wilde. Heb ik natuurlijk ook gedaan, jullie kennen me ondertussen wel denk ik. Ook nog twee zakjes met koekjes in de achterzak en daarna op weg. Vandaag willen we naar ‘Estella’. Daar zijn Albergues. Tegen twaalven kwamen we in het plaatsje ‘Lagran’aan. Een leuk stadje, alsof het zo uit een of andere film kwam. Er was slecht één bar en daar zijn we naar binnen gegaan. Er stond een echte ‘Moeke’achter de bar en ik bestelde twee koffie bij haar. Heel vriendelijk lachend maakte ze die meteen voor ons. Een tijdje later zag ik dat er mensen binnen kwamen en iets bestelden bij haar. Bleken het halve stokbroden te zijn met iets erop. Daarop ben ik meteen naar haar gegaan en met gebaren duidelijk gemaakt dat wij ook ieder zo’n heerlijk uitziend broodje wilden. Wat er op zat wist ik niet, maar dat was niet zo erg. Het duurde wel een klein kwartiertje voor ze ons de broodjes kwam brengen, maar die waren me toch lekker…… ze had een soort van omelet gebakken met ham en allerlei ingrediënten erin. Deze zat tussen het halve stokbrood en dat smaakte. Nog twee koppen koffie besteld en haar verteld hoe lekker we het wel vonden. Ze genoot er van om dat te horen, dat zag je aan haar hele uitstraling.
We hadden daarna nog ongeveer 55 kilometer te doen, maar wel makkelijke kilometers. Het eerste gedeelte was behoorlijk klimmen naar 950 meter, na de koffie nog slechts afdalen met af en toe een klein ‘opwippertje’ het laatste gedeelte van vandaag ging over een oude spoorlijn, die nu wordt gebruikt als ‘caminoroute’. Erg fijn, vooral omdat een trein natuurlijk nooit erg steil kan klimmen. Zo’n weg is daarom erg ‘fietsvriendelijk’. Wel moet gezegd worden dat deze paden onverharde gravelpaden zijn. Af en toe zelfs met flinke gaten erin, zodat je erg geconcentreerd moet blijven om niet in zo’n gat te rijden. Om half vier arriveerden we in ‘Estella’, waar we na even zoeken al gauw een Albergue hadden gevonden. 6 Euro p.p. inclusief ontbijt. Dat is nog wel te doen, nietwaar? Na gedoucht te hebben ben ik maar meteen aan het verslag begonnen en zo dadelijk gaan we de stad in op zoek naar een wifi verbinding.
Er resten ons nu nog slechts zo’n 120 kilometer in Spanje. Dat zullen we morgen niet redden schat ik zo in, misschien een vroege stop morgen en dan overmorgen een stukje Frankrijk in. Ik ga het zien de komende dagen. Vandaag ging het trouwens weer stukken beter dan gister, maar wat daarvan de oorzaak was is iedereen inmiddels wel bekend………………………

Totaal 3465 km
Dag 93 km
Gem 17.6 km/u
Tijd 5.16 min
Max 52.0 km/u
Hoogtem. 746 Mtr

• 10 Juni 2010 - 12:37

Marian:

Nou Tonny, als ik het zo lees (23 eurootjes voor een albergue met ontbijt, 6 euro voor dit enz)mogen we je na deze reis weer terugbegroeten als collega bij Sita!!!!
    De knip zal inmiddels wel bijna leeg zijn!!!

• 10 Juni 2010 - 12:57

Tars:

Tonny,
    Ben ik er even niet bij, komt er een fatsoenlijk ontbijt op tafel!! Fijn dat het vandaag beter ging als gisteren, hoewel je toen aanzienlijk meer brandstof in je lichaam zou moeten hebben..... Proost en tot schrijvens! Tars