Dag 42 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 42 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 42

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

10 Juni 2010 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Estella – St. Jean Pied de Port

Het was vanmorgen al vroeg een lawaai van jewelste in de Albergue. De meeste gasten zijn wandelaars natuurlijk en die willen meestal al erg vroeg op pad. We kwamen gister al vrij laat aan, waardoor de beste bedden op de slaapzaal al waren bezet. Er resten ons slechts twee bedden, allebei de bovenste en dan nog precies naast de deur naar het toilet. Ik ben vannacht dan ook regelmatig wakker geworden door allerlei geluiden op het toilet of de deur die uit de hand schoot en met een geweldige klap dichtsloeg. Maar ach, toch een beetje geslapen en om zes uur vond ik het genoeg en ben ook maar opgestaan. In deze Albergue moest iedereen om zeven uur ’s morgens de slaapzaal al ontruimd hebben. Om half zeven zaten we al aan het ontbijt, deze keer echter wel weer een Spaans ontbijtje. Gelukkig was er wel koffie en melk. Voor de rest pakjes toast en daar kon je dan wat jam op doen. Al vrij vroeg, om half acht, op pad. Gister had ik nog goed op de kaart gekeken en kwam tot de conclusie, dat ‘St. Jean Pied de Port’ nog best ver was. Bovendien moesten we de ‘Pyreneeën’ over, wat toch best wel een groot aantal hoogtemeters was. We spraken af dat we tijdens de rit wel zouden bekijken hoe het ging en aan de hand daarvan beslissen wat te doen. Om twaalf uur hadden we echter al 70 kilometer gefietst en er resten daarna nog 53 kilometer naar ‘St Jean Pied de Port’. We besloten om er voor te gaan en zijn er meteen maar aan begonnen. Toch best wel een flinke beklimming, echter van de andere kant is hij nog veel zwaarder. Iets voor drieën waren we op de top en daarna was de rest een makkie om te doen. Om tien voor vier waren we in ‘St Jean Pied de Port’ en hebben meteen de camping opgezocht en de tent opgezet. Lekker gedoucht en de kleding gewassen. Daarna het stadje in gegaan voor een biertje en natuurlijk wifi. Meteen maar het verslag gemaakt en dat ga ik natuurlijk nu meteen maar plaatsen. Morgen verder naar ‘Oloron’ en misschien dat ik van daaruit de route ‘Langs Oude Wegen’ tegengesteld ga doen tot een stukje voor ‘Cahors’. Daar ga ik dan van de route af en rijd naar ‘Teillet’, waar ik dan enkele dagen rust ga nemen……………………….

Totaal 3588 km
Hoogtem. 1489 Mtr

• 10 Juni 2010 - 17:47

Tanya En Stan:

heey ome tonny,
    ik hoorde net van ons pap dat je te volgen bent en ben meteen gaan kijken. Super stoer!Goede reis verder en groetjes van Ronnie,Tanya en Stan.

• 11 Juni 2010 - 11:50

Henny Meutgeert:

Hallo Tonny,
    Nou, je schiet al aardig op naar Teillet. Knap hoor! Je zult heel wat te vertellen hebben, als je terug bent. We horen het wel. Heb je nog wat goed weer onderweg behalve die enorme klimpartijen? Wat zul je een conditie hebben, als je weer in Druten bent. Je vliegt iedereen natuurlijk zo voorbij! Doe Guy en Rita de groeten van ons en natuurlijk Nelly ook, als je haar spreekt. Want die bel je toch wel af en toe? Wij zijn de familie Klus geworden. Druk, druk. Vooral Gerrit, ik alleen op de Diego en Esperanca passen. Gelukkig schiet het lekker op. Wel Tonny, Op naar dag 43 en verder. We volgen je op de voet! Heel hartelijke groeten van Gerrit en Henny, doei!

• 11 Juni 2010 - 13:48

Jeanne En Jacques:

Je hebt het de jongste dagen niet gemerkt, Tonny, maar we volgen je avontuur nog altijd op de voet. Alvast felicitaties voor wat je al gepresteerd hebt! De groeten ook aan familie en bekenden, zeker ook in Teillet.

• 11 Juni 2010 - 14:49

Cor:

Dag Tonny,

Gefeliciteerd met het halen van je doel.

Prachtig om je verslagen te lezen en ik probeer me voor te stellen hoe het is om zo in alle rust door die prachtige landschappen te fietsen. Het zal weer heel wat wennen zijn als je straks terug bent.
    Veel plezier in Teillet en tot ziens,
    Cor