Dag 44 - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 44 - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 44

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

12 Juni 2010 | Frankrijk, Castéra-Verduzan

Morlaas – Castera Verduzan

In de ‘Gite’ sliep ook een Frans stel. Zij liepen van ‘Arles’ naar ‘Santiago’. Het waren wel een paar heel aparte mensen. Toen ik gister in de ‘Gite’ aankwam, zat er een briefje op de slaapzaal geprikt met daarop geschreven: ‘wij zijn naar de super U en zullen om half zes weer terug zijn’. Nu is dat niet zo erg natuurlijk, moeten zij zelf weten. Echter ze hadden de deur op slot gedraaid en niemand kon er in. Ik moest dus maar gaan zitten wachten tot zij weer terug kwamen. Toen ze terugkwamen, keurden ze me geen blik waardig, zeiden zelfs geen gedag. Nu zit ik daar niet mee, maar het is natuurlijk niet leuk. Er was een slaapzaal en een verblijfsruimte. Zij trokken zich terug in de slaapzaal en ik heb ze de hele avond verder niet meer gezien. Om half elf ben ik gaan slapen en zij lagen al in diepe rust, tenminste dat dacht ik. Een kwartiertje later een hoop gerommel en toen ik keek zag ik dat ze beide matrassen met slaapzakken naar de verblijfsruimte sleepten. Nou ik vond het prima, ze moeten maar doen wat ze niet laten kunnen. Vanmorgen om zes uur was er nog steeds geen leven te bespeuren. Ik heb nog een kwartiertje gewacht en ben toen opgestaan en heb flink herrie gemaakt. Ja hoor daar kwamen ze aan met de matrassen en slaapzakken. Als blikken konden doden, dan zat ik hier nu niet meer. Ik ben gewoon verder gegaan met opruimen en ontbijten en net gedaan alsof ze niet bestonden. Om zeven uur vertrokken ze gepakt en gezakt, zonder zich te wassen of te ontbijten. Ik heb ze nog hartelijk ‘Bon Camino’ gewenst, maar dat mocht niet baten. Geen reactie.
Om half acht zat ik op al de fiets om aan de tweede dag in Frankrijk te beginnen. Gister op het routekaartje gekeken en besloten om de route nog wat verder te blijven volgen en net vòòr ‘Moissac’ naar ‘Montauban’ af te buigen. Tevens gezien dat er weer het nodige te wachten stond. De klimmetjes zijn niet echt lang, maar wel erg steil. Vandaag heb ik verschillende keren 12% op mijn computertje zien staan. Als het zo steil wordt, dan moet ik helemaal terug naar de kleinste versnelling. Je valt dan nog net niet om. Gelukkig was het vanmorgen droog en heerlijk fris. Een temperatuur van 16 graden. Erg taai vandaag. Ik begin nu toch wel naar enkele dagen rust uit te zien. Het kaarsje begint elke dag wat vroeger uit te gaan. Ik schat dat het nu nog zo ongeveer 200 kilometer is naar ‘Teillet’, misschien wel iets meer nog. Dat moet in twee dagen te doen zijn denk ik. Vanavond heb ik drie uur internet gekocht voor 7 euro. Kan ik alles weer eens bijwerken. In de supermarkt twee blikjes bier gekocht en wat pinda´s erbij voor vanavond. Mijn tentje staat heerlijk in de zon en ik mag op het terras bij de receptie zitten om te internetten straks. Nu zit ik in het stadje heerlijk buiten, onder het genot van een `Pression`, mijn verslag te schrijven.
Zo meteen terug naar de camping even wat eten en daarna begin ik aan de drie uurtjes internet………..

Totaal 3824 km
Dag 109 km
Gem 16.8 km/u
Tijd 6.29 min
Max 52.0 km/u
Hoogtem. 1180 Mtr

  • 12 Juni 2010 - 18:51

    Kees Nouws:

    Mijn eerste week werken zit er weer op. Het went veeeeel te snel!
    Mijn pelgrimsbaard heeft het tot donderdag volgehouden zodat collega's, familie en vrienden hem konden zien, maar daarna heb ik hem 'afgelegd'. Nu is mijn pelgrimage echt afgesloten.
    Jij gaat echt heel voorspoedig. Weer even wennen zeker nu jullie wegen gescheiden zijn?
    Het is ontzettend leuk om te lezen dat wij echt hetzelfde fiets-tempo hebben. Ik heb op de heenweg op 14 mei overnacht op de camping in Castera-Verduzan en de volgende dag in de pelgrimsgite op de camping in Morlaas!!!
    Tip voor morgen: gite in Moissac, in de buurt van het station.

    Groetjes, Kees
    PS mijn moeder kijkt nog elke dag even naar jouw verslag.

  • 13 Juni 2010 - 09:14

    Camping Teillet:

    Hello Tony,
    We often think of you.
    We wish you a nice trip to come back home.

  • 13 Juni 2010 - 09:40

    Rita En Guy:

    Hallo Tonny,
    We zullen er morgen voor je zijn. Voormiddag moeten we nog wel naar de kapper in Albi, maar zo snel zul je wel niet toekomen zeker!Als je er bent, geef ons een telefoontje, dan komen we je oppikken en kun je bij ons komen eten, en kunnen we de rest van je "rustweek" plannen. Nog veel sterkte bij de laatste kilometers. Hopelijk speelt het weer je niet te veel parten.
    Tot morgen, Rita en Guy

  • 13 Juni 2010 - 21:23

    Wim Overdijkink:

    Hoi Tonnie,

    Ik ben weer bij met lezen en vind het een topprestatie wat je doet.
    Blijf behalve van het fietsen ook van de andere dingen genieten.
    Het gaat je goed.

    groeten Wim.

  • 13 Juni 2010 - 21:31

    Carlo Fietsenmaker:

    Na een tijdje je verhalen niet te hebben gevolgt < druk,druk,druk > heb ik in 1 ruk alle verhalen gelezen , wat een enorme ervaring moet het zijn om zo,n reis te maken ,ik vind het enorm knap dat je al die bergen over fietst , toch maar goed dat je die 17 er nog opgezet hebt ,hoe is het verder met het materiaal is alles nog heel verder ? ik heb nog contact gehad met de fabriek over de velg en dat ik er betere en zwaardere velgen in wil hebben . ze zeggen gewoon dat er nooit klachten over zijn in Duitsland . daar geloof ik natuurlijk niets van . ik dacht altijd dat duitsers dikker waren dan nederlanders . maar dat is mischien een vooroordeel . nou goede reis nog en tot ziens over enkele weken . groeten Carlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 160109

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: