Dag 46 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 46 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 46

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

14 Juni 2010 | Frankrijk, Teillet

Salvagnac - Teillet

Vannacht heerlijk geslapen. Er was absoluut niets te horen vannacht. Heerlijk die rust. Om zeven uur had ik de wekker gezet en ben meteen maar opgestaan en de boel ingepakt. Het begint zo langzamerhand een soort vast ritueel te worden. Alles heeft inmiddels zijn eigen plekje gekregen en ik kan alles moeiteloos terugvinden. Dat was in de eerste dagen van mijn reis wel eens anders.
Meestal zat hetgeen ik nodig had in de laatste tas, waarin ik op zoek was.
Om acht uur had ik het ontbijt afgesproken en dat was ook weer prima. Ik kon krijgen wat ik maar wilde. Ik snap er niets van hoe ik steeds door iedereen in de watten wordt gelegd. De mensen zijn allemaal zo ontzettend vriendelijk. Tijdens het ontbijt uitgebreid met de vrouw des huizes zitten praten. Ze was erg openhartig en vertelde me dat ze drie weken geleden een dochter had verloren. Erg emotioneel allemaal, ze wilde duidelijk haar verhaal kwijt. Heb het allemaal begripvol aangehoord. Toen ik afscheid nam, vroeg ze mij om, als we in Teillet verblijven, eens langs te komen met Nelly op een zondag om lekker te barbecueën. Alweer een uitnodiging, het worden er steeds meer. Om negen uur vertrokken in de stromende regen. In tegenstelling tot gister was de weg naar ‘Gaillac’ razend druk nu. De ene vrachtauto na de andere denderde mij voorbij, een groot watergordijn opwerpend. Af en toe moest ik goed in het juiste spoor blijven om niet van de weg geblazen te worden. Leuk is anders. Gelukkig was het slechts een uurtje naar ‘Gaillac’ en daarna viel de drukte op de weg naar ‘Albi’ wel weer mee. Om elf uur reed ik over het industrieterrein in ‘Albi’ en zag opeens ‘Mac Donalds’ opdoemen. Tja, dan moet je wel stoppen. Ik kreeg opeens geweldig trek in zo’n ‘Big Mac’. Nadat ik die naar binnen had gewerkt en ondertussen ook nog een beetje was opgedroogd, weer verder in de regen. ‘Albi’ ligt op plm 200 meter hoogte en ‘Teillet’ op 500 meter. Een verschil van zo’n 300 meter. Ik ken deze weg erg goed, omdat ik hier heel vaak langs kom als ik in deze omgeving mijn rondjes op de racefiets rijd. Zag er ook wel een beetje tegenop, het is een behoorlijk lange klim met onderweg ook nog enkele kleine afdalingen. Het ging echter buiten verwachting goed. Kon in mijn eigen tempo heerlijk door blijven trappen. Om half twee was ik boven en meteen kwam Patrick (de beheerder) mij hartelijk begroeten. Hij had de verwarming vast aangezet, zodat het heerlijk warm was in ons chalet. Ik heb meteen alle tassen van de fiets gehaald en binnen gezet, zodat die lekker konden drogen. Meteen een heerlijke douche genomen om op te warmen. Het was slechts 13 graden buiten en met die regen worden vooral de handen en voeten ijskoud. Aan het onkruid in de tuin kon ik wel zien dat het de afgelopen twee maanden hier erg veel heeft geregend. Als het droog is kan ik weer flink aan de slag om het een beetje toonbaar te maken.
Om vier uur kwam Guy mij ophalen en reden we naar zijn huis in ‘Mont Roc’. Ik werd er onthaald als een koning. Wat een luxe, echt genieten. Na de koffie en aperitief gingen we aan tafel. Rita had haar best gedaan hoor. Heerlijk gegeten en volgens mij had ze speciaal stoofvlees bereid, omdat ze weet dat ik dat erg lekker vind. En het was heerlijk. Nadat we gezellig hadden gebabbeld, was het alweer half elf geworden en begon de vermoeidheid bij mij wel erg zichtbaar te worden. Rita gaf mij een tas mee met daarin het overgebleven stoofvlees en nog een dessert. ‘Voor morgen, dan heb je tenminste alvast iets te eten’ zei ze. Morgen weer smullen dus, mhhhhhhhhhhhh………….
Teruggekomen ben ik nog wel even aan mijn verslag begonnen, maar toen ik met mijn hoofd op de laptop knikte, ben ik toch maar naar bed gegaan om een gat in de dag te gaan slapen……………….

Totaal 4044 km
Dag 65 km
Gem 17.8 km/u
Tijd 3.38 min
Max 53.5 km/u
Hoogtem. 618 Mtr

  • 15 Juni 2010 - 13:27

    Jens:

    Hallo opa,
    Je hebt van mij fotoruimte gekregen voor 100 foto's. Tot snel!

  • 15 Juni 2010 - 15:01

    Jan De Vaan:

    Hallo Tonny,

    Ik heb de verslagen gelezen en foto's gezien, was er een weekje tussenuit (vissen),wat een prachtige verhalen staan er op je site. Petje af voor je, wat een geweldige prestatie.

    Groet, Jan.

  • 15 Juni 2010 - 18:24

    Cor:

    Nou Tonny, genieten van je welverdiende rust!
    En waarom de mensen je zo in de watten leggen!? Blijkbaar straal je iets uit waardoor mensen dat graag doen. Zo'n trouwe "Abraham" met zo'n grijze baard.. Het ga je goed.

    Groeten
    Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 160112

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: