Dag 47 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 47 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 47

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

15 Juni 2010 | Frankrijk, Teillet

Teilllet

Zoals ik in het verslag van gister al vermelde, heb ik vandaag ‘een gat in de dag’ geslapen. Om zeven uur ben er even uit geweest, maar weer snel onder de dekens gekropen en verder geslapen. Tot ik om kwart voor tien wakker werd en toch maar ben opgestaan. Dat is erg lang geleden dat is zo laat ben opgestaan. Ik had gistavond al mijn kleding in de wasmachine gedaan en die was nu klaar. Eerst maar even de was opgehangen op het droogrek en dat toch maar binnen gezet. Het regende niet vanmorgen, maar het was erg vochtig en klam buiten. De was droogde dus voor geen meter. Daarna ben ik het dorp ingelopen om bij de bakker wat brood te halen en wat boodschappen te doen bij de dorpswinkel. Die was gesloten gister en vandaag stond er op de deur. Tja dan is het toch fijn dat er nog een heel piepklein winkeltje(Epicerie) is, waar je dan alsnog de hoogst noodzakelijke dingen kunt kopen. Ik heb er wat te drinken en kaas en eieren gekocht. Ook lag er een krop sla en met wat tomaten erbij heb ik vanavond weer een lekkere salade. Enkele vruchtenyoghurtjes erbij en het kan wel weer. Morgen gaan we naar de markt in ‘Realmont’ en daarna naar ‘Albi’ bij de chinees eten. Misschien kan ik dan nog wel even wat boodschappen doen in ‘Albi’. Verder heb ik eigenlijk vandaag weinig gedaan. Wel even het bovenste gedeelte van het grind op het terras onkruidvrij gemaakt. Voor de rest zie ik het wel. De weersvoorspelling geeft een erg somber beeld voor morgen. Dikke regenwolken zie ik staan, dus ja dat wordt weer niets morgen met die tuin. Ik ben vergeten de sleutels van de kasten in ons chalet mee te nemen, dus ik kan nergens bij momenteel. Zelfs de tv staat achter slot. Afgelopen vrijdag heeft Nelly de sleutels met de post verstuurd naar hier. Daar zit ik nu met smart op te wachten. Alles staat achter slot nu en ik kan er niet bij. Zou eigenlijk wel graag naar het WK voetbal willen kijken natuurlijk. Ik heb me echter vandaag geen moment verveeld, het internet werkt behoorlijk nu en ik heb de hele middag uitgebreid met het thuisfront zitten MSN-en. Heerlijk luieren, dat is me voorheen nog niet zo vaak gelukt. Ik denk dat de vermoeidheid me parten speelt momenteel. Zojuist kreeg ik weer ruimte kado voor 100 foto’s. Erg fijn en nog bedankt ‘Jens’.
Vanmiddag ook nog even met Carlo(fietsenmaker) gesproken. Hij is steeds erg benieuwd hoe de fiets het houdt natuurlijk. Nou, Carlo, ik heb vele dagen samen gereden met mensen, die op een Koga fietsten. En als ik zo oplet en de verschillen van de fietsen onderling bekijk, dan kan ik eigenlijk niets ten nadele van de Gudereit ontdekken. Volgens mij is het enige verschil het frame, stuur en het zadel. Bij de Koga kom je met de punt van de schoen tegen het voorwiel/spatbord aan, wanneer je het stuur wat verder draait. Vooral dat is erg hinderlijk bij het langzaan manoeuvreren. De Gudereit heeft een wat langere wielbasis waardoor je een veel rustiger rijgedrag krijgt. Ik ben er tot nu toe uiterst content mee. Tot zover vandaag. Erg veel nieuws is er niet te melden. Ik ga nu wat te eten maken en waarschijnlijk vanavond vroeg naar bed……………………………..

  • 15 Juni 2010 - 17:48

    Jeanne En Jacques:

    Weer een echte mijlpaal, de aankomst in Teillet, Tonny. We zijn niet de eersten die het zeggen, maar je verslagen zijn echt pareltjes: recht uit het hart, eerlijk en heerlijk geschreven...we beleven je hele fantastische trip echt mee. We kijken er naar uit om in de (nabije?) toekomst delen van je verhaal "live" te mogen horen. Vanuit een politiek hertekend België heel veel groeten aan alle bekenden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 160118

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: