Dag 48 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 48 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 48

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

16 Juni 2010 | Frankrijk, Teillet

Teilllet

Eigenlijk weinig te melden vandaag. Vanaf gisteravond heeft het geregend tot ver in de voormiddag. Vandaag kwamen Rita en Guy mij om 10 uur ophalen om naar ‘Realmont’ te gaan. Elke woensdag is het daar markt en daar gaan we altijd heen als we hier zijn. Ondanks de regen zijn we toch maar gegaan. Toen we in ‘Realmont’ kwamen werd het waarachtig minder met de regen en een half uurtje later zelfs droog. Na de markt zijn we naar ‘Albi’ gereden om te gaan eten bij de chinees. Chinees op z’n Frans is toch heel anders dan wij in Nederland gewend zijn. Hier geen Fu Yong Hai of Babi Pangang, maar veel aparte soorten vlees en visgerechtjes. Voornamelijk met rijst of een soort van nasi. Ik vind dat erg lekker hier. Sinds vorig jaar is er in ‘Albi’ een geweldig groot winkelcentrum geopend, met daarin vele winkels. Er is een geweldig grote supermarkt van ‘LeClerc’ in gevestigd, waar we inkopen hebben gedaan. Het is natuurlijk erg leuk om in zo’n enorme zaak rond te struinen en alles te bekijken. Even later op een terrasje een biertje gedronken en daarna nog even naar het centrum van ‘Albi’ gereden, want ik wilde graag een krant kopen. Die heb ik de laatste zes weken niet meer gezien. Eigenlijk ook niet gemist. Toen we daar over het grote plein liepen was het zonnetje er even door gekomen en de temperatuur erg aangenaam geworden. Nog maar even lekker met een drankje op een terrasje gezeten tot het alweer na vijven was en we terug zijn gereden. Toen ik thuis kwam, lag er een envelop op de deurmat met daarin de ‘vergeten sleutels’. Gelukkig, nu kon ik tenminste in de kasten om de tv aan te sluiten en verschillende apparaten te gebruiken. Ik had nog een salade van gister en met stokbrood erbij en een toetje na, had ik vanavond ook weer gegeten. Ik hoop wel dat het nu eindelijk eens wat beter weer zal worden. Het moet toch echt droog zijn om in de tuin te werken. De klei blijft aan de laarzen plakken en het is geen doen zo. Maar we zien het wel. Morgen gaan we naar ‘Castres’, een beetje winkelen en natuurlijk ‘uit eten’. Zo kom ik de dag wel weer door…………………..

  • 17 Juni 2010 - 08:28

    Ben Huiskamp:

    Tonnie,
    Pas op maar op met al winkelen, dadelijk heb je nog meer bepakking om mee terug te nemen naar huis. Geniet van je welverdiende rust en tot binnenkort.

  • 17 Juni 2010 - 09:08

    Gradus:

    Hallo klimgeit, ben je weer een beetje thuis. lekker zo eventjes in je eigen omgeving na zo'n lange omzwerving langs gods wegen. Als ik jouw verhalen zo leest houd je prima de moed erin en maakt leuke dingen mee onderweg, erg aanstekelig. Maakt er een fijne tijd van in Teillet en zo te lezen lukt dat al aardig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 159945

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: