Dag 52 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 52 - Reisverslag uit Teillet, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 52

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

20 Juni 2010 | Frankrijk, Teillet

Teilllet

Gisteravond viel de ene bui na de andere. Het regende echt verschrikkelijk. Het water stroomde met grote hoeveelheden naar beneden het dal in. Overal zag je uitgesleten sleuven in de bodem.
Ik was vanochtend benieuwd of de weersvoorspelling uit zou komen. Om negen uur pas opgestaan en een waterig zonnetje kwam af en toe tussen de wolken door. Toch wel een stuk beter dan gister. Wel een harde westenwind. Dat zal morgen niet prettig zijn, want dan heb ik de eerste 50 kilometer de wind pal tegen. Ik hoop dat het ’s morgens dan wel iets warmer zal zijn. Vanmorgen slechts 11 graden. Maar goed, dat zie ik morgen wel weer. Gisteravond zijn Will en Thora van het chalet naast ons, ook gearriveerd voor drie weken vakantie. Nadat ik vanmorgen een beetje had opgeruimd en schoongemaakt, ben ik hen gaan begroeten. Gezellig zitten kletsen over mijn belevenissen van de reis. Daarna de fiets nog eens goed nagekeken en alles schoongemaakt en gesmeerd. Banden nog even wat bij gepompt. Alles is er klaar voor. Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan. Het zal vast wel weer wennen zijn natuurlijk na zes dagen niets doen. Morgen wil ik toch wel zo’n 100 kilometer fietsen. Ben benieuwd waar ik dan weer terecht kom. Als het goed weer is probeer ik te kamperen. Dat geeft toch wel de meeste vrijheid. Ik rijd eerst via ‘Albi’ naar ‘Cordes’ en dan via ‘Villefrance de Rouergue’ en ‘Figeac’ naar ‘Roccamadour’. In ’Roccamadour’ kom ik dan weer op de route ‘Langs Oude Wegen’. Dan is het weer makkelijker om via het routeboekje rustige weggetjes te volgen. Tot daar rijd ik via vrij drukke wegen. Dus wel oppassen geblazen met al dat verkeer.
Voelde vanmorgen mijn rug nog steeds goed. Ook de hamstrings zijn vrij strak en pijnlijk. Een goede massage zou nu erg fijn zijn, maar ja Annelien, dat is natuurlijk te ver om even te komen doen???
Och ik zie wel hoe het gaat morgen.
Straks komen Rita en Guy iets drinken en daarna gaan we met z’n allen naar het restaurant op de camping eten. Vanavond is er ‘Fête de la Music”. Er is dan live muziek aanwezig en er kan gedanst worden. Daar zullen we nog even gezellig samen zitten en morgen ‘geht’s loss’…………

  • 20 Juni 2010 - 15:16

    Kees Nouws:

    Hoi Tonny,

    Zoals je weet heb ik op de heenreis een dag bij mij zus gelogeerd. Dat was in een plaatsje circa 20 km ten noorden van Figeac. Ik ben toen door de vallei van de célé terug naar de route gereden. Dat is een schitterende, rustige weg en helemaal vlak. Misschien kun jij deze weg ook nemen als je niet naar Figeac gaat maar iets westelijker, naar deze vallei rijdt. Door de vallei kom je bij Vers, ter hoogte van Cahors, op de 'oude wegen' route.
    Het is wel iets om, maar misschien de moeite waard.

  • 20 Juni 2010 - 18:58

    Annelien:

    Ja die massage moet dan maar even wachten tot je terug bent. Heel veel succes morgen en we hopen dat je goed weer hebt.

    Annelien en Ben

  • 20 Juni 2010 - 20:44

    Godfried:

    Hallo Tonny, Goed te lezen dat je nog steeds onderweg bent. Ik ben alweer twee weken thuis en weer volop in de running. Geniet er nog van. groeten van Godfried uit Alphen.

  • 21 Juni 2010 - 08:08

    Henny Meutgeert:

    Hoi Tonny, eindelijk ben ik weer even thuis. Het was een hectische week ivm verhuizing Cilia. Ik ben kapot, nou ja.... en ook Gerrit zit er wel door heen. Maar ze is over en ze kan er wonen. Zo, je bent nu alweer op de terugweg. Heb alle verslagen vd afgelopen dagen eerst gelezen, was te moe om dat dagelijks te doen. Ja, wat een weer daar zeg! Hoorde dat 't regende, maar dat 't zo tekeer ging, dat wist ik nog niet. Hej Tonny, doe je kalm aan, je bent er nu gauw. De laatste eindjes!!! Fijn, dat je in Teillet genoten hebt!!! We horen 't wel. Zet 'm op hè? Nog een paar "bergen" en dan heb je weer vlak land. Mooie foto's trouwens van je chalet/tuin!! Ziet er gelikt uit. Hartelijke groeten, ook van Gerrit (nog steeds druk, druk, druk). Doei, Henny

  • 21 Juni 2010 - 21:25

    Mandragore:

    Bonjour Tonny .
    Tres beau site .Je vous souhaite une bonne route pour demain .J'espere que vous n'etes pas trop fatigué apres avoir danser toute la nuit a la fète de la musique .
    Bon courage A+

  • 24 Juni 2010 - 16:22

    Johannes:

    Dag Tonny,
    Fijn te lezen dat je weer op je stalen ros bent geklommen. Hopelijk zijn de weergoden je ook gunstig gezind zodat jouw laatste stuk van de mooie tocht een waardig slot kan krijgen want het is (was) uiteindelijk niet mis zo`n eind fietsen.
    Ik ben inmiddels Holland binnen gereden en ben nu op een camping in Baarle-Nassau om vanavond in eigen land voetballen te kijken. Ik wens jouw voor het laatste stuk nog veel fietsgenot en bovenal goei weer!!

    Groeten een fietser uit Bakel genaamd JOHANNES

  • 25 Juni 2010 - 07:28

    Corrie Raafs:

    hallo tonny,
    volg je reisverslagen met belangstelling
    had gehoopt je nog tegen te komen maar helaas zit hier thuis met een gebroken enkel(aangereden door een automobilist die mij niet had gezien)maar niet getreurd volgende keer beter,
    corrie raafs
    de mevr van de routeboekjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 159930

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: