Dag 53 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 53 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 53

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

21 Juni 2010 | Frankrijk, Parijs

Teillet – Fons le Roc

Gisteravond is het toch nog wat laat geworden. Toen ik terug was heb ik nog het nodige moeten opruimen. Om half een lag ik er pas in.
Vanmorgen ruimschoots op tijd opgestaan, half zeven was ik er alweer uit. Op mijn dooie gemak de nodige dingen ingepakt en in de chalet alles op zijn plek gezet. Om kwart voor acht fietste ik weg bij een temperatuur van 10 graden. Erg fris en heb ik mijn windjack maar aangetrokken.
Tot ‘Albi’ ging het lekker snel, daarna meteen een klim van 10% de stad uit naar boven. Om half elf was ik al in ‘Cordes’ en had er daar al 50 km opzitten. Toen begon het echter pas. De weg ging op en af. Geen vlak stukje meer, maar desondanks ging het best goed. Ik heb wat kleding en routeboekjes in ‘Teillet’ achtergelaten en dat scheelt echt bij het klimmen. In ‘L’aguépie’ ben ik even gestopt en een kop koffie gedronken. Ik had onderweg twee ‘pain a razin’ gekocht en daarvan heb er eentje bij de koffie gegeten. De andere voor onderweg bewaard. Vervolgens op weg naar ‘Villefrance de Rouerque’, waar ik al om half drie was. Omdat het eigenlijk best goed ging, besloot ik om door te rijden naar ‘Figeac’ en daar op de camping te gaan staan. Rond half vijf kwam ik in ‘Figeac’ aan. De camping was helemaal aan de andere kant van de stad. Daar aangekomen bleek de camping gesloten, maar je kon er wel op. Er was echter geen toiletgebouw open. Inmiddels met al dat zoeken was het al half zes geworden. Wat nu? De teller stond al over de 130 km en ik was eigenlijk best moe. Ik besloot om toch maar gewoon de weg te vervolgen en de eerstvolgende mogelijkheid maar te nemen. Geen enkele camping gezien en aan het eind van een eindeloze beklimming naar 421 mtr zag ik een bordje met ‘Chambre D’Hotes’. Ik ben er meteen maar heen gereden, het was inmiddels bijna zeven uur geworden en de hoogste tijd. Vandaag zowat 9 uur gefietst, dat is een record, ook het aantal hoogtemeters van vandaag is een record. Onderweg had ik had nog een stokbrood en beleg gekocht, dus ik had ook nog te eten. Vanavond dan maar een keer geen warm eten, dat kan best.
Ook geen internet hier. Maar dat komt de komende dagen best wel een keer goed.
Het is nu half tien en ik ben behoorlijk moe. Ik kruip lekker onder de wol, dan ben ik morgen tenminste uitgerust en kan er weer tegenaan…………………..



Totaal 4189 km
Dag 145 km
Gem 16.1 km/u
Tijd 8.58 min
Max 62.0 km/u
Hoogtem. 1976 Mtr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 159951

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: