dag 59 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu dag 59 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

dag 59

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

27 Juni 2010 | Frankrijk, Troyes

Auxerre - Troyes

Wat was het warm vannacht zeg. Zelfs in mijn tentje was het niet te harden. Pas rond 4 uur werd het een beetje draaglijk. En dan is het opeens alweer half zeven geworden en moet je er toch uit. Terwijl je dan nog zo graag zou willen blijven liggen. Maar ik moet op, want vandaag zou het nog warmer worden dan gister. De kilometers moeten dus zo vroeg mogelijk worden gemaakt, anders is het niet te doen met die hitte.
Om half acht ben ik vertrokken via, ja alweer, de Route National. Die loopt vandaag parallel met het routeboekje. Na een uurtje in een dorpje maar even even koffie gedronken en twee croissants gegeten. Kon er weer tegen. Tjonge, wat een temperatuur en dat nu al. Het metertje wees om negen uur al 27 graden aan, dus dat belooft wat voor vandaag. Na zo’n zestig kilometer kwam ik bij ‘Auxon’. Hier ben ik rechtsaf geslagen omdat er aan het andere einde van het stadje een supermarkt was. Daar heen gereden en eerst maar eens wat te eten gekocht. Dat was wel nodig, want ik merkte wel dat het heel veel energie kostte vandaag. Of dat nu door de hitte komt of door die andere oorzaak, weet ik niet. Het is in ieder geval de hele dag al afzien. Vanaf hier is het nog zo’n 30 kilometer volgens de route. Daarom besloot ik om die laatste kilometers naar ‘Troyes’ maar volgens het routeboekje te fietsen. Een eindje verder zag ik twee fietsers rijden, die ik inhaalde. Het was een stel uit ‘Roosendaal’. Ze zijn ook via de ‘Jacobsroute’ heen gefietst en terug met de bus tot aan ‘Jaca’. Daar zijn ze langs de westkust Frankrijk binnen gereden naar ‘Lectoure’, waar ze de route ‘Langs Oude Wegen’ hebben opgepakt. Ze rijden zo’n 70 km per dag zeiden ze en willen vandaag naar ‘Troyes’. Dat had ik ook in gedachten, want het wordt me nu echt te veel. Dat is vandaag ‘slechts’ 90 kilometer. Maar om twee uur ben ik er al en ben blij ook. Nadat ik alles klaar had ben ik eerst maar even gestrekt gegaan onder een boom. Ik werd even later wakker door de andere twee fietsers, die inmiddels ook waren gearriveerd. Nog even met hen gesproken en toen ben ik naar voren gelopen, want er is hier gratis wifi. Zit hier nu mijn verslag te tikken en ondertussen naar Jens te kijken, die bij Edwin voor de webcam zit. Erg leuk natuurlijk om hem weer eens te zien.
Ik ga het verslag nu maar plaatsen, want er is eigenlijk weinig nieuws te melden, behalve dat mijn ‘boetetocht’ nog steeds aanhoudt. Maar kijken hoe ver ik morgen kom, als het niet anders is dan stop ik gewoon eerder en neem mijn rust. We zien wel hoe het gaat.
Ik wil wel iedereen bedanken, die me blijven steunen met reacties, sms-jes en zo. Dat geeft me de moed om door te gaan……..



Totaal 4873 km
Dag 90 km
Gem 17.9 km/u
Tijd 5.02 min
Max 50.0 km/u
Hoogtem. 603 Mtr

  • 27 Juni 2010 - 17:51

    Léon:

    Ha die Tonny,
    De inhoud van je bericht klinkt positiever dan eerder deze week.
    Ook hier is het, heet.
    Vandaag met de C groep naar Gennep gefietst. Was op het laatst ook erg warm.
    Mensen in de groep vinden het allemaal knap wat je gepresteerd hebt en dat wat je nog moet afleggen, gegeven de omstandigheden.
    Tonny, Druten komt steeds dichterbij.
    Blijf naar je lichaam luisteren, zoals je nu doet.
    Mooi baardje heb je wel,
    ben ik jaloers op!!!
    Succes pelgrim.

  • 27 Juni 2010 - 18:04

    Gert Slob:

    Hoi Tonnie,

    jammer dat je met achterwerk ongemak bent komen te zitten,maar het eind komt in zicht! MIsschien toch een keer een biefstuk proberen, hoewel je er met die temperaturen wel geen week mee zult doen. Paar dagen rust zouden natuurlijk ook wonderen doen,maar dat zit natuurlijk niet in jouw schema! Sterkte,Gert.

  • 28 Juni 2010 - 06:35

    Tars:

    dag Tonny, de laatste loodjes... Zaterdag hebben we Johannes binnengehaald en dat was een geweldig moment. Zowel voor hem als voor ons. Dat moment gloort ook voor jou. Doorzetten, geef de moed niet op, doe er maar een dagje langer over, want je verdient het om de reis te volbrengen en straks voor een ape-trotse familie thuis de straat in te fietsen. En als het zadel echt problemen geeft, kom ik wel een ander brengen. Dat is een specialiteit van mij...
    Kom op Tonny, er zijn er maar weinig die zo'n prestatie kunnen volbrengen, maar ik heb persoonlijk gezien dat er jij daar zeker een van bent. Je gaat het redden kerel!
    heel veel succes die laatste dagen, en blijf ook tussendoor ook vooral genieten.
    Tars

  • 30 Juni 2010 - 14:15

    Camping De Troyes:

    "Bon courage" for the end of your trip...Nice pictures on your web page. Maybe, See you next time in Troyes!
    bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 159938

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: