Dag 60 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu Dag 60 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Tonny Vaan - WaarBenJij.nu

Dag 60

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

28 Juni 2010 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Troyes – Chalons a Champagne

Vannacht weer flink liggen zweten. En wat erger was, gisteravond kon je niet eens even stil blijven staan of zitten, de muggen staken je helemaal lek hier. Om half elf gaan slapen, tenminste de tent in. Het slapen lukte niet zo best. Uiteindelijk val je dan toch in slaap. Vanmorgen ben ik om kwart voor zes opgestaan en voorzichtig alles ingepakt en opgeruimd. Alles was natuurlijk kletsnat, maar dat is niet zo erg. Vanmiddag, als ik in ‘Chalons’ ben, heeft het weer tijd genoeg om te drogen. Om half zeven zat ik al op de fiets met een heerlijk temperatuurtje. Tjonge, wat is het lekker om nu op de fiets te zitten zeg. Voorlopig zijn dit de kilometers, die makkelijk zijn. Dat zal vanmiddag wel anders worden. De route van vandaag was niet echt lastig. Een beetje glooiend, maar geen zware klimmen. Het zal dus goed mogelijk zijn om ‘Chalons’ te halen. Dat is ongeveer 95 kilometer. Onderweg is op dit gedeelte van de route weinig tot niets, wat betreft voorzieningen, zoals restaurants of winkels. De winkels, die hier waren, hebben het niet kunnen bolwerken in deze dunbevolkte streek. De mensen worden voornamelijk bediend door middel van bestelwagens, die luid toeterend, door de dorpen rijden. Je kan, als je toevallig zo’n wagen ziet, wel iets kopen, maar het is geen garantie. Elke gelegenheid moet je dus benutten om proviand in te slaan. Vanmorgen zag ik in het eerst dorpje een piepkleine ‘Boulanger’, waar ik meteen ben gestopt en twee ‘Pain au Raisin’ heb gekocht. Het waren ook nog flinke grote, dus daar kom ik de dag wel mee door. Om half elf kruiste ik de Route National en daar was een ‘Routier’. Hier ben ik ook nog even gestopt om een heerlijke koude cola te scoren. Inmiddels was het alweer bijna 30 graden geworden. Toch maar doorgefietst en om half een kwam ik al op de camping in ‘Chalons’ aan. Zo vroeg ben ik nog geen enkele keer gestopt, maar het is natuurlijk prima zo om wat extra rust in te bouwen voor herstel van mijn ongemak. Vandaag ging het wel enigszins beter dan de vorige dagen. De pijn blijft natuurlijk wel, maar niet in dezelfde mate als voorheen. Debet daaraan is natuurlijk wel het makkelijke parcours van vandaag. Dat wordt morgen al wat anders en overmorgen nog een stapje meer. Maar ik ga het zien. Krijg er na vandaag meer vertrouwen in dat het gaat lukken. Morgen wil ik naar ‘Dune sur Meuse’ proberen te komen. Ook weer een rit van 100 kilometer. Weer vroeg starten, dan heb ik dat alvast verdiend. Nu eerst voetbal kijken, hopelijk gaat Nederland winnen. Ik ga er tenminste eens lekker voor zitten met een grote fles bier onder handbereik….........................


Totaal 4967 km
Dag 94 km
Gem 20.2 km/u
Tijd 4.73 min
Max 47.0 km/u
Hoogtem. 436 Mtr

  • 29 Juni 2010 - 07:48

    Jeanne En Jacques:

    Beste Tonny

    Je bent nu wel heel dicht bij je einddoel: nog enkel dat "stuk slechte weg tussen Nederland en Frankrijk" door...
    Heel veel moed voor de laatste etappes!

  • 29 Juni 2010 - 09:43

    Bert En Hannie:

    Pelgrim Tonny,

    Het begint nu echt af te tellen, je schiet goed op.
    Als je zo doorgaat loop je nog op je planning in en ben je eerder thuis.
    Hopelijk heb je niet te veel last van je beschreven ongemak en kun je zonder pijn fietsen.
    Sterkte bij de laatste loodjes en tot eind van de week?

  • 29 Juni 2010 - 14:11

    Henny Meutgeert:

    Hej Tonny, Nou de laatste loodjes he? Ik deank dat al je "fans" enorm veel bewondering voor je hebben wat je allemaal gespresteerd hebt! En wij natuurlijk ook. Ja, wat een hitte he? Maar je komt elke dag een beetje dichterbij. En al de plaatsen die je noemt, daar zijn wij of geweest of daarlangs gereden. Toch leuk, dat we zo kunnen meegenieten van je belevenissen. En wat zul je over een paar dagen blij zijn, dat je weer in Druten bent, want ja, elke dag komt dat dicherbij he? Zet 'm op Tonny, we weten dat je het kunt!!! Helpt een biefstuk niet tegen de pijn?? Ja, eigenlijk zonde of niet dan? Maar als het helpt....
    Bedenk dat we iedere dag met je meefietsen (in gedachten dan he).Toi, toi toi, tot de volgende mail.
    Heel veel groeten van Gerrit en Henny

  • 29 Juni 2010 - 22:19

    Kees Nouws:

    Hoi Tonny,
    Nog even volhouden, je bent er bijna.
    Hopelijk blijft de pijn dragelijk en kun je ook nog genieten van het onderweg zijn.
    Leuk om te zien dat we een aantal dezelfde foto's hebben gemaakt.
    Ik wens je veel sterkte voor de laatste dagen.

    Groeten, Kees

    PS: van Bastogne naar Bourcy kun je ook een fietspad volgen over een oud spoortracé, lekker vlak. Het fietspad loopt iets ten noorden van het punt waar je volgens de routebeschrijving de stad uitgaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 159938

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Rondje Nederland

02 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Druten - Rome - Druten

30 April 2010 - 03 Juli 2010

Druten - Santiago de Compostella - Druten

Landen bezocht: